Brev:
Seperationsangst 6,5 måneder?
22. marts 2020
Alder:
6 mdr.
Seperationsangst 6,5 måneder?
Kære Helen
Tak for dit svar, du sendte mig sidst!
Jeg har nu endnu et spørgsmål, hvortil jeg meget gerne vil have din kyndige vejledning.
Min søn er nu 6,5 måneder gammel, og her på det sidste har han ændret adfærd. I start marts gik hans far på barsel med ham, og det er så meningen, at jeg skal skrive speciale herhjemme imens, men også være sammen med dem i det omfang, det er muligt. Det betyder jo, at jeg er mindre sammen med min søn, end det hidtil har været tilfældet. Da faderen gik på arbejde, kom han hjem omkring kl. 17, hvor vores søn blev lagt kl 19, men han har altid været meget på over for vores søn, når han har været hjemme (også i weekenderne), så de har et rigtigt godt bånd.
Jeg synes dog vores søn generelt er blevet meeeget klynkende og mere grædende end hidtil. Han græder, når vi vil give ham en ren ble, han græder og skriger, når vi giver ham tøj på, han græder når han ikke kan lide den mad, vi laver til ham. Men derudover så når faderen er alene med ham, græder han hver gang, han lægger ham ned, selvom han er lige ved siden af. Jeg synes ikke, der på samme måde er gråd, når jeg gør det, når jeg er alene med ham, men jeg kan godt se, at han er mere klynkende end førhen. Han vil egentlig bare helst bæres rundt hele tiden og helst sådan, at vi begge er der - en der bærer og en han kan se på.
Kan det skyldes forandringer i vores hverdag, eller at han har et særligt stort behov for far i øjeblikket? Eller er der tale om en form for tidlig seperationsangst?
Bedste hilsner
M