Brev:
Overstimuleret kan ikke trøstes
10. september 2019
Alder:
3 mdr.
Overstimuleret kan ikke trøstes
Hej Helen
Min pige på 3 måneder trives og har det godt. Hun er meget glad, pludrede, opsøgende i kontakt mv. Generelt er hun heller ikke særlig ked af det. Hun er dog når hun skal ligges til at sove - dog hjælper slyngevugge meget der. Om natten sover hun rigtig godt og der skal hun bare ammes og lægges tilbage i sengen.
Det er sådan at jeg nogle gange har oplevet at have hende med ud til venner eller familie hvor hun i kort tid er meget glad og "på" og så går hun til at blive næsten direkte utrøstelig. Samme oplevelse skete til babyrytmik som jeg lige er startet til. Hun er super meget på og klar på det og smiler osv, og så pludselig efter en halv time bliver hun dybt ulykkelig og ingenting (heller ikke vugning) eller tage hende op i mine arme hjælper. Hun faldt næsten skrigende i søvn i barnevognen, hvilket jeg aldrig har prøver før!!!
Er det et tegn på at hun er særligt sensitiv? Eller er der bare nogle børn der kun kan klare en vis mængde stimuli? Burde jeg skærme hende mere og fx vente med babyrytmik/motorik til hun er ældre?
Bliver helt bekymret for om hun bliver sådan en sensitiv pige der ikke kan tåle så meget.
Med venlig hilsen
Mig