Bedsteforældre contra mor og far og tillid til fremmede

21. juli 2017

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Bedsteforældre contra mor og far og tillid til fremmede

Hej Helen

Jeg har et spørgsmål i forhold til, om jeg og evt. min mand gør noget forkert.

Min søn er MEGET MEGET glad for sin farmor og mormor, ofte så gider han ikke sine forældre eller også lidt begrænset - heller ikke når han skal trøstes, hvis enten farmor eller mormor er der.

Derudover så er han meget tillidsfuld over for andre mennesker, og når, som vi gjorde i onsdags, besøger min mands moster, så vil han meget gerne op til hende og være hos hende, og det var han det meste af tiden vi var der (1,5-2timer). Da vi skulle hjem blev han ked, for han ville ikke gå.

I vuggestuen er han også meget tillidsfuld, og de siger, at han altid er glad og tillidsfuld.

Er det med farmor/mormor normalt?

Og hvordan med at han gerne vil op til andre, er det ok?

På mig virker det som om, at hvis mor og far taler med dem, så er de fine, men jeg er bange for, at vi måske gør noget forkert, når vi er sammen med ham, som vi ikke tænker over.

Hver dag er nogenlunde således ...

Annonce

... ud:

6.30/6.45 - jeg står og går i bad og gør mig klar

6.00/6.30 - M vågner

6.30/7.00 - M får havregrød

7.30/8.00 - vi går i vuggestue (min mand & jeg skiftes til at aflevere)

15.00 - hjem fra vuggestue (min mand & jeg skiftes til at hente)

15.30-17.00/17.00 - henteren hygger med M, ved at gå med ham i hænderne, lege med legetøj eller plastikskåle/plastikopper, eller M står ved bordet og leger med plastikkopper og plastikskåle, indtil han spiser aftensmad kl. 17.00/17.30

18.00-18.30/18.45 - vi leger, indtil M bliver puttet med ny ble, nattøj på, børste tænder og sidde hos mor eller far, indtil han sover, og så bliver han lagt i sin tremmeseng og sover som regel til mellem 5.30 og 6.30.

Når han er alene med os, vil han os rigtig gerne, men når han skal trøstes, går det hurtigt over, og så vil han ned at lege igen.

Har vi bare en tryg dreng, der føler sig tryg alle steder, eller skaber vi utryghed og derfor er han så interesseret i andre mennesker og ting?

Mange usikre hilsner
S

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Zoneterapi

Zoneterapi er en alternativ form for behandling, som bruges i flere situationer.

Nogle oplever, at det virker smertelindrende under fødslen, og andre synes, det hjælper, når deres barn græder meget på grund af mavekneb eller lignende.

Zoneterapeuter findes mange steder. Hvis man ønsker at få zoneterapi under sin fødsel, kan man spørge på fødestedet, om en jordemoder kan tilbyde dette. Hvis man ønsker at bruge zoneterapi til sit barn, så skal man selv finde en...

Læs mere i Babylex

Krydderurter

På persille, purløg og andre krydderurter og bladgrøntsager som f.eks. spinat og salat, kan der være jord og dermed jordbakterier - selv efter grundig vask. Bakterierne kan vokse, hvis maden gemmes eller ved genopvarmning, og de kan medvirke til dannelse af nitrit. Nitrit kan reagere med blodets hæmoglobin, så det ikke kan transportere ilt rundt i barnets krop.

"Grønt drys"på varm mad må derfor ikke gives til spædbørn og småbørn. Friske krydderurter og bladgrøntsager må dog...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de gode smid-sutten-lidt-væk-råd. Det er gået over al forventning. Barnet har nu kun sut om natten og i yderste fortvivlelses-tilfælde - og det accepterer han faktisk. Godt du findes! Vi manglede lige det der bløde spark i måsen :)

Tak fra en glad mor