Brev:
Bedsteforældre contra mor og far og tillid til fremmede
21. juli 2017
Alder:
12 mdr.
Bedsteforældre contra mor og far og tillid til fremmede
Hej Helen
Jeg har et spørgsmål i forhold til, om jeg og evt. min mand gør noget forkert.
Min søn er MEGET MEGET glad for sin farmor og mormor, ofte så gider han ikke sine forældre eller også lidt begrænset - heller ikke når han skal trøstes, hvis enten farmor eller mormor er der.
Derudover så er han meget tillidsfuld over for andre mennesker, og når, som vi gjorde i onsdags, besøger min mands moster, så vil han meget gerne op til hende og være hos hende, og det var han det meste af tiden vi var der (1,5-2timer). Da vi skulle hjem blev han ked, for han ville ikke gå.
I vuggestuen er han også meget tillidsfuld, og de siger, at han altid er glad og tillidsfuld.
Er det med farmor/mormor normalt?
Og hvordan med at han gerne vil op til andre, er det ok?
På mig virker det som om, at hvis mor og far taler med dem, så er de fine, men jeg er bange for, at vi måske gør noget forkert, når vi er sammen med ham, som vi ikke tænker over.
Hver dag er nogenlunde således ud:
6.30/6.45 - jeg står og går i bad og gør mig klar
6.00/6.30 - M vågner
6.30/7.00 - M får havregrød
7.30/8.00 - vi går i vuggestue (min mand & jeg skiftes til at aflevere)
15.00 - hjem fra vuggestue (min mand & jeg skiftes til at hente)
15.30-17.00/17.00 - henteren hygger med M, ved at gå med ham i hænderne, lege med legetøj eller plastikskåle/plastikopper, eller M står ved bordet og leger med plastikkopper og plastikskåle, indtil han spiser aftensmad kl. 17.00/17.30
18.00-18.30/18.45 - vi leger, indtil M bliver puttet med ny ble, nattøj på, børste tænder og sidde hos mor eller far, indtil han sover, og så bliver han lagt i sin tremmeseng og sover som regel til mellem 5.30 og 6.30.
Når han er alene med os, vil han os rigtig gerne, men når han skal trøstes, går det hurtigt over, og så vil han ned at lege igen.
Har vi bare en tryg dreng, der føler sig tryg alle steder, eller skaber vi utryghed og derfor er han så interesseret i andre mennesker og ting?
Mange usikre hilsner
S