Brug af slyngevugge

12. december 2018

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Brug af slyngevugge

Kære Helen

Tak for en god brevkasse.

Jeg er mor til en 6 uger gammel pige. Hun er i god trivsel, og er på mange måder et nemt barn, men dog uden det største sovehjerte. Jeg har derfor købt en slyngevugge (mærket "Natures Sway") i håbet om, at den kan hjælpe hende til lidt længerevarende søvn end blot 30-45 minutter ad gangen om dagen.

Der er dog nogle ting omkring brugen af slyngevuggen, som jeg er i tvivl om, og hvor jeg har svært ved at finde entydig rådgivning. Jeg vil derfor meget gerne høre din vurdering:

1. Hvis baby sover lur i vuggen om ...

Annonce

... dagen, skal hun da være under observation, eller kan jeg hvile mig samtidigt (i samme lokale som vuggen)? Jeg har hørt, at vuggens konstruktion kan give problemer hvis baby gylper og at baby kan få vendt sig om på maven i vuggen - skal jeg frygte dette hvis baby er uobserveret?

2. Hvis baby ikke skal være under observation, vil jeg gerne høre, om hun må sove i slyngevuggen om natten? Slyngevuggens konstruktion går jo imod sundhedsstyrelsens anbefalinger om et fladt, fast underlag - altså, er der problemer ift. babys ryg?

Mange venlige hilsener
Karoline

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Zoneterapi

Zoneterapi er en alternativ form for behandling, som bruges i flere situationer.

Nogle oplever, at det virker smertelindrende under fødslen, og andre synes, det hjælper, når deres barn græder meget på grund af mavekneb eller lignende.

Zoneterapeuter findes mange steder. Hvis man ønsker at få zoneterapi under sin fødsel, kan man spørge på fødestedet, om en jordemoder kan tilbyde dette. Hvis man ønsker at bruge zoneterapi til sit barn, så skal man selv finde en...

Læs mere i Babylex

Allergi børn

Børn fødes ikke med allergi, men alle børn kan få allergi, og det er vigtigt at forebygge allergi i hverdagen.

Allergi er ofte en arvelig sygdom, som tit knytter sig til astma, høfeber, børneeksem og fødevareallergi. Hvis forældre eller søskende har allergi eller har haft behandlingskrævende allergi, så vil risikoen for, at et nyt lille barn også får allergi være større. Men selvom I ikke har allergi i familien, vil der være 5-10% risiko for, at jeres barn udvikler allergi.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine tidligere svar som er virkelig brugbare.

Jeg er glad for din tilgang til barnet. Synes det kan virke meget frustrerende at der stilles store krav til de små og at der er en holdning til at man bare skal tage "kampen" med dem og dermed have sig et ulykkeligt barn. Så hvor er jeg glad for at have dig!

Med venlig hilsen
Pernille, mor til dreng på 6 måneder