Brev:
Brug af slyngevugge
12. december 2018
Alder:
1 mdr.
Brug af slyngevugge
Kære Helen
Tak for en god brevkasse.
Jeg er mor til en 6 uger gammel pige. Hun er i god trivsel, og er på mange måder et nemt barn, men dog uden det største sovehjerte. Jeg har derfor købt en slyngevugge (mærket "Natures Sway") i håbet om, at den kan hjælpe hende til lidt længerevarende søvn end blot 30-45 minutter ad gangen om dagen.
Der er dog nogle ting omkring brugen af slyngevuggen, som jeg er i tvivl om, og hvor jeg har svært ved at finde entydig rådgivning. Jeg vil derfor meget gerne høre din vurdering:
1. Hvis baby sover lur i vuggen om dagen, skal hun da være under observation, eller kan jeg hvile mig samtidigt (i samme lokale som vuggen)? Jeg har hørt, at vuggens konstruktion kan give problemer hvis baby gylper og at baby kan få vendt sig om på maven i vuggen - skal jeg frygte dette hvis baby er uobserveret?
2. Hvis baby ikke skal være under observation, vil jeg gerne høre, om hun må sove i slyngevuggen om natten? Slyngevuggens konstruktion går jo imod sundhedsstyrelsens anbefalinger om et fladt, fast underlag - altså, er der problemer ift. babys ryg?
Mange venlige hilsener
Karoline