Brev:
Utrøstelig baby
16. juni 2023
Alder:
1 mdr.
Utrøstelig baby
Hej Helen,
Tak for dit svar på det tidligere brev.
Min søn græder hysterisk hverdag pga sin mave. Jeg tror det er hans mave fordi jeg kan ikke finde ud af hvad det ellers skulle være. Det går fint med ham om dagen men om eftermiddagen op til aftenen kan han græde i 2 timer non stop og intet jeg gør kan trøste ham. Jeg har prøvet alt med ham.
Jeg er endda begyndt nogle gange om aften hvis han er utrøstelig laver jeg en flaske MME fordi jeg føler han ikke får nok af mit bryst. Jeg ammer ellers fuld ud.
Pga hans gråd har vi været forskellige steder bl.a. forbi en børnelæge som ikke kunne se andet end at det var meget luft i tarmene. Hun kunne ikke udelukke refluks og derfor er han startet på Nexium. Jeg blander det op i MME og giver ham det indtil jeg køber en pumpe og vil give ham det i min mælk. Måske er det den MME Arla som giver ham mere mavekneb? Det skal sige hans allerede havde mavekneb fra før. Han har vare generakt været en grædende baby fra første dag. Jeg har købt NAN sensilac da jeg har hørt det hjælper på børn med maveproblemer. Jeg vil ikke give det andet end når han skal have Nexium og nogle gange om aftenen hvis han skriger af sult.
Mit problem er jeg ikke ved hvad der præcis giver ham smerter eller hvorfor han græder. Har også været fordi en osteopat sol undersøgt ham og sagde at hans smerter kom fra tarmene og mave regionen grundet luft. Blev opfordret til st skifte D-dråber til Biogaia Semper med mælkesyrebak.
Hvad skal jeg gøre når intet kan trøste mit barn? Altså jeg gør ALT!
En dag idag så sådan ud.
Vågnede kl 7 ammet og sov igen til kl 8. Skiftet ham og ammet og gjort klar til st gå. Han sov igen kl 10. Han vågnede 12.30 da var jeg inde i Illum hvor jeg kunne amme ham og skifte ham. Jeg bar han derefter i bæreselen og han faldt i søvn 14. Han lod i vognen og bevæget sig en del indtil han fik sut og sov videre. Jeg var derefter på Israels plads med min andre 2 drenge omkring kl 16. Han vågnede omkring 16.30 hvor han så græd hysterisk og jeg forsøgte at amme han og skiftet ham osv og han græd stadig helt vildt.
Min mand holdt ham så var han stille men da det blæste lidt tog jeg ham ned i vognen og han græd så meget at jeg var nødsaget til at tage en taxa hjem selvom det var 10 min gåtur for mig. Da vi kom hjem sov han og han vågnede 2 timer efter med samme gråd jeg gør alt for at trøste ham indtil jeg tager noget tøj af ham så han kun ligger i body også sov han igen.
Jeg ved ikke om alt det er fordi han vågner af smerte i maven og han får ikke sovet nok og derfor græder pga at han vil sove videre?
Fortæl mig hvad jeg kan gøre Helen for at hjælpe min søn.
Venlig hilsen
Saher