Brev:
Har min dreng en micropenis?
6. august 2021
Alder:
4 mdr.
Har min dreng en micropenis?
Hej Helen,
tak for dit sidste svar! ;)
Vi har det fint og fordøjelsen af min lille søn er også blevet meget bedre og vi bruger meget lidt lactulose nu. Som jeg kan se udvikler han sig normalt, sover (men spiser stadigvæk om natten) og spiser fint og er det meste af tiden glad og veloplagt.
Der er en lille bekymring, som vokser i mig, da jeg synes at selvom han vokser rigtig meget (han vejer allerede over 8 kg og passer størrelse 68 og er ikke helt fyldt 4 måneder endnu), synes jeg ikke, at hans penis følger med. Jeg har prøvet at måle den (som er lidt svært) og den kom op på 2 cm.
Hvis han havde en micropenis, ville nogen (egen læge, sundhedsplejerske) har sagt noget til mig indtil nu?
Er det nemt at spotte en micropenis hos en baby, eller ville man vente til man stiller en diagnose?
Hvad der er normalt og unormalt plejer at have en stor spredning, så nogle gange frygter jeg, at sundhedsfolk ikke siger noget, hvis det bare er en lille smule "unormalt", for ikke at bekymre forældre.
Jeg ved, at der er hormonterapi, som kan hjælpe hvis dette er bekræftet, hvornår skal man så i gang med det?
Mange hilsner,
En tilfreds mor.