Brev:
Luft i maven, skal de være så generet?
11. juli 2021
Alder:
11 mdr.
Luft i maven, skal de være så generet?
Hej Helen.
Pigerne har altid haft mave gener, men aldrig forstoppelse, eller diarre. Men nu er de 11md. De sover så generet, nogle dage værre end andre. De er ofte generet om natten.
De vrider sig, flitsbuer, græder i søvne og nogle dage utrøstelige imens de græder og fortsat vrider sig, og hvergang der komme et brag af em prut, skriger de op.
Vi har fået af vide hele vejen, at det er normalt med spædbørnsmaver. Men vi synes ikke de er små børn længere. Og skal man virkelig være så plaget af det?
Det forstyrre enormt meget deres søvn. Vi kan se på dem de rigtig gerne vil sove, men de har bare rigtig meget ubehag, jo måske endda smertefuldt for dem.
Voksne mennesker kan jo også have ondt når de prutter, så det kan børn ko forståelig nok også være. Men hver aften i større eller mindre grad? Det begynder at blive frusterende at se dem sådan. Selvom vi jo klare den aften efter aften. Men det forstyrre og de er jo logisk nok også mere trætte og forstyrret om dagen de nætter den har været helt gal.
Vi har prøvet kranio sakral fa de var mindre, vi har prøvet at skifte MME til den for mælke allergi. Vi har prøvet at lave øvelser og massage. Vi har prøvet periode uden d-dråber. Prøvet at undgå mælk og gluten i en dag, bare for at se om det gjorde nogle forskel.
Vi synes ikke lægerne virker som om de tage vores pigers udfordring seriøs, som om, jaja det er jo bare luft. Men det påvirker jo deres søvn og dag.
Du har jo erfaring med mange børn, er dette virkelig helt almindeligt og noget vi bare må komme igennem. Vi bliver jo død usikre på om det “bare er os”. Eller skal vi blive ved med at presse til nogle vil undersøge dem grundigt for hvorfor de er så generet?
Kan vi selv gøre andet?
Vi ved godt du ikke er læge, men din erfaring kan måske guide os lidt i vores usikkerhed om hvad er normalt og okay
Med venlig hilsen
Os