Stramt tungebånd hos 1årig

4. juni 2021

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Stramt tungebånd hos 1årig

Kære Helen.

Jeg har en dreng på næsten 1 år nu. Vi har kæmpet med skrigeture, refluks og mange andre ting.

Han fik konstateret stramt tungebånd og læbebånd da han var ca 5 måneder, men vi fik at vide at hvis han skulle have lagt dræn på et tidspunkt, så kunne man klippe det der. Nu har han haft problemer med ørerne i noget tid og skal have lagt dræn om 2 uger og får derfor også klippet tungebåndet samtidig, men jeg er blevet lidt ...

Annonce

... nervøs. Han har skreget og været så generet og påvirket de første 9-10 måneder af hans liv, men nu er det de sidste 2 måneder begyndt at gå meget bedre - vi har en gladere dreng. Så jeg frygter at vi vender tilbage hvis han får klippet tungebåndet.

Hvad taler for/imod at få det klippet?

Og jeg har læst lidt om aftercare og synes der er lidt delte meninger omkring det, men er det godt eller skidt at gøre?

Med venlig hilsen
en mor i tvivl

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

Annonce

Viden om børn:

Babysvømning

Der er mulighed for at gå til babysvømning i de fleste svømmehaller. Der findes også private hjem, med et opvarmet bassin, hvor man har små hold for babyer og deres forældre.

Babysvømning er godt for barnets balance, hvilket har betydning når barnet senere skal lære at sidde, kravle eller gå. Det at være i lunt vand, kender barnet også fra sin tid i livmoderen og når barnet er i vandet stimuleres alle sanser - ikke bare balancen, men også høresansen, lugtesansen (og nogle gange...

Læs mere i Babylex

Menstruation - efter fødsel

Det er meget forskelligt, hvornår menstruationen begynder igen efter en fødsel. Hos nogle kvinder kommer menstruationen allerede efter ca. 8 uger, men det er også helt normalt, at menstruationen først kommer et år efter, at du har født.

Hvis du ammer, vil det ofte udskyde din menstruation, så menstruationen først vender tilbage, når du begynder at trappe ned i antallet af amninger eller helt er stoppet. Men menstruationen kan vende tilbage på forskelligt tidspunkt, uanset om du...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Mange tak for dit gode svar - vi har nu fulgt dine anvisninger og det var en overraskende nem proces - 2 nætter tog det af vænne flasken fra vores datter og nu spiser hun som aldrig før - TUSIND TAK for dit lille skub.

Mange hilsener
Vibeke, mor til pige på 21 måneder