Brev:
Stramt tungebånd hos 1årig
4. juni 2021
Alder:
12 mdr.
Stramt tungebånd hos 1årig
Kære Helen.
Jeg har en dreng på næsten 1 år nu. Vi har kæmpet med skrigeture, refluks og mange andre ting.
Han fik konstateret stramt tungebånd og læbebånd da han var ca 5 måneder, men vi fik at vide at hvis han skulle have lagt dræn på et tidspunkt, så kunne man klippe det der. Nu har han haft problemer med ørerne i noget tid og skal have lagt dræn om 2 uger og får derfor også klippet tungebåndet samtidig, men jeg er blevet lidt nervøs. Han har skreget og været så generet og påvirket de første 9-10 måneder af hans liv, men nu er det de sidste 2 måneder begyndt at gå meget bedre - vi har en gladere dreng. Så jeg frygter at vi vender tilbage hvis han får klippet tungebåndet.
Hvad taler for/imod at få det klippet?
Og jeg har læst lidt om aftercare og synes der er lidt delte meninger omkring det, men er det godt eller skidt at gøre?
Med venlig hilsen
en mor i tvivl