Brev:
Bange for der sker mit barn noget
19. juli 2020
Alder:
2 mdr.
Bange for der sker mit barn noget
Hej Helen.
Jeg lider af OCD og det er blevet tricket efter fødslen af nr 2.
Jeg går hele tiden og er så bange for, der skal ske ham noget. Og bebrejder mig selv de mindste ting, hvis der er noget, der går bare lidt 'galt' (jeg skal igang med forløb for dette igen).
Det er faktisk kommet så vidt,at ingen udover mig selv (og indimellem far) får lov at holde og at jeg ikke rigtig tør sove af frygt for, der skal ske mit barn noget, mens jeg tillader mig selv at sove. Derfor har jeg sat alarm til hver 2,5 time, men vågner ofte indimellem.
Min søn sover i fars side af dobbeltsengen (far er rykket ud). Nu er der desværre sket det, at jeg faldt i søvn i nat uden at få sat min alarm og jeg vågner ved, at min søn ligger og fægter og jeg ser, at min dyne er halvt over hans hovede. Jeg har så dårlig samvittighed og føler mig så uansvarlig, særligt fordi jeg passer så sindssyg meget på hele tiden, så det gør så ondt på mig, at det kunne ske.
Han var ikke blå, da jeg tog ham op - men kan han have fået iltmangel af sådan en episode?? Jeg kan slet ikke huske, hvornår vi sidst var oppe og hvor længe han potentielt kan have haft dynen over hovedet.
Beklager hvis mit spørgsmål er dumt.
Hilsen
den enormt bekymrede mor.