Bange for der sker mit barn noget

19. juli 2020

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Bange for der sker mit barn noget

Hej Helen.

Jeg lider af OCD og det er blevet tricket efter fødslen af nr 2.
Jeg går hele tiden og er så bange for, der skal ske ham noget. Og bebrejder mig selv de mindste ting, hvis der er noget, der går bare lidt 'galt' (jeg skal igang med forløb for dette igen).

Det er faktisk kommet så vidt,at ingen udover mig selv (og indimellem far) får lov at holde og at jeg ikke rigtig tør sove af frygt for, der skal ske mit barn noget, mens jeg tillader mig selv at sove. Derfor har jeg sat alarm til hver 2,5 time, men vågner ofte indimellem.

Min søn sover i fars side af dobbeltsengen (far er rykket ud). Nu er ...

Annonce

... der desværre sket det, at jeg faldt i søvn i nat uden at få sat min alarm og jeg vågner ved, at min søn ligger og fægter og jeg ser, at min dyne er halvt over hans hovede. Jeg har så dårlig samvittighed og føler mig så uansvarlig, særligt fordi jeg passer så sindssyg meget på hele tiden, så det gør så ondt på mig, at det kunne ske.

Han var ikke blå, da jeg tog ham op - men kan han have fået iltmangel af sådan en episode?? Jeg kan slet ikke huske, hvornår vi sidst var oppe og hvor længe han potentielt kan have haft dynen over hovedet.

Beklager hvis mit spørgsmål er dumt.

Hilsen
den enormt bekymrede mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Barneseng

Når man skal vælge seng til sit barn er der visse ting, man kan gå efter. Noget af det vigtigste er at sengen er sikkerhedsmæssigt i orden.

Forbrugerrådet tester jævnligt de børnesenge som er på markedet og her ser man bl.a. på at sengen skal kunne tåle at blive slået, banket på og hevet i. Sengene bliver tjekket for at barnet ikke kan få fingrene i klemme og at tremmeafstanden er korrekt, så barnet ikke kan komme i klemme med sit hoved og sidde fast i sengen.

Den...

Læs mere i Babylex

Feber

Børns temperatur kan stige pludseligt. Dette skyldes, at deres evne til at kunne regulere temperatur ikke er fuldt udviklet. Den normale temperatur ligger mellem 36,5 og 37,5 grader celsius. Det er normalt, at temperaturen er ½ grad højere om aftenen end om morgenen.

Når temperaturen stiger, og der er tale om feber, vil barnet fryse, være koldt og blegt. Når feberen har fundet sit leje, bliver barnet derimod varmt og får blussende røde kinder. Et barn der har feber, skal have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg vil lige sige mange tak for dit gode og præcise svar på mit spørgsmål om "Afbrudt søvn efter dagplejestart". Jeg fik lige præcis den vejledning, jeg manglede. Så tusind tak og fortsat god dag.

Kærlig hilsen
Victors stolte mor.