Brev:
Små forkølede næser
17. november 2019
Alder:
8 mdr.
Små forkølede næser
Hej Helen
Vores søn er blevet forkølet, og er stoppet helt oppe i næsen. Han sover rigtig dårligt som følge heraf, og vågner tit - hvilket er hård for både ham og mig!
Jeg har hævet hans hovedgærde og forsøgt at give ham saltvand i næsen men er i tvivl om jeg gør det rigtigt... synes stadig næsen er stoppet bagefter. Kan du give vejledning heri?
Jeg har også forsøgt at stille et krus med kogt vand med 5 dråber pebermynte olie ind tæt på hans seng for at se om det kan give lidt luft og synes det virker kortvarigt. Er i tvivl om jeg må give ham en dråbe olie på brystet når han ikke er større? Eller under næsen? Er bange for det er for krads?
Men kan man gøre andet end bare at vente for at hjælpe ham?
Jeg tager selv rød solhat i dråber blandet med vand når jeg er skidt - men det er han vel også for lille til?
Kan du andre gode fif?
Med venlig hilsen
Lene