Brev:
Konstant forkølet baby
7. august 2019
Alder:
8 mdr.
Konstant forkølet baby
Kære Helen
Et kort spørgsmål i denne omgang :-)
Hvor ofte er det normalt at en baby er forkølet inden han er fyldt et år?
Vores søn er nu 36 uger, og har været syg rigtig mange gange (synes vi).
Han blev smittet med forkølelse allerede på fødegangen og var derefter forkølet i omkring 14 dage. Siden har han været forkølet med snot og stoppet næse, samt ondt i halsen ca. 6 gange af 5-7 dages varighed.
Det er ikke bare løbenæse eller 11-taller, men decideret forkølelse, hvor han ofte ender med at smitte sin mor eller far også. Han er ikke startet i dagpleje endnu, og er kun hjemme hos mor og far. Vi har ikke mange aktiviteter hvor vi er ude af huset ellers.
Som regel er han blevet smittet af andre familiemedlemmer eller andre børn, selvom vi prøver at holde ham væk fra folk der er syge, men ofte fortæller folk ikke at de er syge før de er mødt op :-(.
Vi gør selvfølgelig hvad vi kan for at lette hans forkølelse mens det står på, giver ham saltvand til næsen og lægger ham med hoved højt, men ofte han han alligevel svært ved at sove pga. af det.
Vi giver ham selvfølgelig D-vitamin dråber og han bliver stadig ammet.
Har du nogle gode råde til hvordan vi kan booste hans immunforsvar, så han ikke bliver så tit syg?
Og er det normalt at han er så meget forkølet ?
På forhånd tusind tak for din altid gode hjælp :-)
Venlig hilsen
En fortvivlet mor til en snotnæse.