Sure opstød - 2 år, 5 mdr.

1. maj 2019

Kategori:
Alder:
2 år, 5 mdr.

Sure opstød - 2 år, 5 mdr.

Hej Helen,

Vores store dreng døjer utrolig meget med sure opstød. Han har døjet med det i lang tid (ca 1 års tid nu). Det er specielt når han griner "for meget" (hvis man kan det hehe).
Det ender nogle gange i opkast af en lille klump.

Vi er meget i tvivl om hvad vi skal gøre og hvordan vi skal håndtere det. Vi er desværre endt der hvor det begrænser vores hverdag en anelse; vi tumler ikke lige så meget som vi plejer, vi passe på ikke at overgeare ham mm.
Vi begrænser/stopper ham når vi kan hører det er på vej.

Et eksempel kan være at han den anden dag sagde noget sjovt til mig - kiggede mig direkte i øjnene og begyndte at grine. Vi grinede og synes ...

Annonce

... begge det var voldsomt sjovt - men allerede efter 1 minutstid kan jeg hører det er på vej og jeg begynder at "nedtrappe" situationen for at undgå opkast.

Et andet eksempel er at han kørte biler med en ven ned af en rutchebane, de hyggede sig og snakkede om hvem der vandt kapløbet og de grinede - det var en rigtig god oplevelse for ham. Pludselig kaster han op. Vi nåede ikke at nedtrappe og han bliver forskrækket og det andet barn trækker sig for han bliver jo "kategoriseret" som "syg".

Som bonus info har han astmatisk bronkitis og har været ørerbarn.

Jeg håber du vil hjælpe med dine tanker til hvad det kan være og hvad vi kan gøre?

Med venlig hilsen
Kris

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Overtøj til børn

Vindtæt og vandtæt overtøj, som flyverdragt, jakke og overtræksbukser er ideelt, når børn skal lege ude og det er køligt.

Luffer eller vanter sættes fast i ærmet med trykknap eller specielle spænder, som man køber netop til formålet. Snore, halstørklæder og bælter er for farligt. De kan medføre at barnet hænger fast, når det klatrer rundt og bevæger sig i leg, og det kan i værste tilfælde medføre, at barnet hænger fast og bliver kvalt. I stedet for halstørklæde kan man købe en...

Læs mere i Babylex

Zoneterapi

Zoneterapi er en alternativ form for behandling, som bruges i flere situationer.

Nogle oplever, at det virker smertelindrende under fødslen, og andre synes, det hjælper, når deres barn græder meget på grund af mavekneb eller lignende.

Zoneterapeuter findes mange steder. Hvis man ønsker at få zoneterapi under sin fødsel, kan man spørge på fødestedet, om en jordemoder kan tilbyde dette. Hvis man ønsker at bruge zoneterapi til sit barn, så skal man selv finde en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen :-)

Ja der er mange spørgsmål for tiden.... rart man får gode råd og information fra dig!

Håber du har nøglen til en bedre nattesøvn for os to "gamle"... vi trænger efterhånden til en go nats søvn...

...og tak for dine tidligere svar - guld!

Mange hilsner
Sanne, mor til tvillinger