Brev:
Sure opstød - 2 år, 5 mdr.
1. maj 2019
Alder:
2 år, 5 mdr.
Sure opstød - 2 år, 5 mdr.
Hej Helen,
Vores store dreng døjer utrolig meget med sure opstød. Han har døjet med det i lang tid (ca 1 års tid nu). Det er specielt når han griner "for meget" (hvis man kan det hehe).
Det ender nogle gange i opkast af en lille klump.
Vi er meget i tvivl om hvad vi skal gøre og hvordan vi skal håndtere det. Vi er desværre endt der hvor det begrænser vores hverdag en anelse; vi tumler ikke lige så meget som vi plejer, vi passe på ikke at overgeare ham mm.
Vi begrænser/stopper ham når vi kan hører det er på vej.
Et eksempel kan være at han den anden dag sagde noget sjovt til mig - kiggede mig direkte i øjnene og begyndte at grine. Vi grinede og synes begge det var voldsomt sjovt - men allerede efter 1 minutstid kan jeg hører det er på vej og jeg begynder at "nedtrappe" situationen for at undgå opkast.
Et andet eksempel er at han kørte biler med en ven ned af en rutchebane, de hyggede sig og snakkede om hvem der vandt kapløbet og de grinede - det var en rigtig god oplevelse for ham. Pludselig kaster han op. Vi nåede ikke at nedtrappe og han bliver forskrækket og det andet barn trækker sig for han bliver jo "kategoriseret" som "syg".
Som bonus info har han astmatisk bronkitis og har været ørerbarn.
Jeg håber du vil hjælpe med dine tanker til hvad det kan være og hvad vi kan gøre?
Med venlig hilsen
Kris