Brev:
Umodne øjenmuskler?
1. januar 2019
Alder:
8 mdr.
Umodne øjenmuskler?
Hej Helen.
Jeg har den dejligste datter på 8 måneder, som jeg har et spørgsmål om.
Hun er rigtig kvik og ruller rundt og udvikler sig rigtig godt, selvom hun er hypermobil, mit spørgsmål går på hendes øjne, hun kigger til begge sidder, altså drejer hovedet og henter legetøj mm fra begge sider, og rækker også over og tager ting, men hun drejer ikke øjnene ud i siden, det er som om at det øje længst væk drejer ind mod næsen, men det andet øje følger ikke rigtig med, kun når hun kigger nedad og til siden, så ser det ud til at øjet drejer ned og udaf, det er på begge øjne.
Vi snakkede med Sundhedsplejersken da hun var 5 mdr, hun mente at det kunne være at hendes øjne ikke var helt modne endnu, da vi var hos hende ved 8 mdr nævnte hun det ikke, så vi er blevet i tvivl, om vi skal se tiden an eller tage kontakt til en øjenlæge?
Vi har testet om hun kan se på begge øjne, og det virker det til at hun kan, er det noget vi evt kan træne?
Kærlig hilsen
En bekymret første gangs mor :-/