Hovedomfang for lille

30. maj 2017

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Hovedomfang for lille

Hej Helen

Min datter har netop været til to måneders undersøgelse ved sundhedsplejersken og vi er indkaldt til en ekstra undersøgelse om et par uger for at få målt hovedomfanget da det umiddelbart er for lille (kurven er faldet).

Det bekymrer mig naturligvis og jeg tænker straks i hjerneskader og lignende. Kan du belyse det lidt mere for mig - hvad er risici ved et lille hovedomfang og bør man være bekymret?

Til info var hun 54 cm og 4 kg ved fødsel og hovedet var 36 cm. Ved to måneder var hun 64 cm, 6,1 kg ...

Annonce

... og hovedomfanget var 40,5 cm. Så hun en meget lang pige.

Hun trives ellers fuldstændig : sover godt, spiser godt og smiler og 'snakker' løs i sine vågne timer og er i det hele taget meget opmærksom på hvad der sker omkring hende og drejer aktivt hovedet for at se hvad der sker omkring hende. Putter fingre i munden og øver sig i at daske til små ting på aktivitetstæppet (pt er det dog mere held end forstand når det lykkedes men det gør ikke glæden mindre for hende).

Vil du dele din viden med mig?

På forhånd tak

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Hormonbehandling

Hormonbehandling bliver brugt som fertilitetsbehandling, ofte i forbindelse med insemination.

Man giver kvinden hormontabletter som stimulerer kvindens ægløsning, så der modnes flere æg end normalt.

Derudover kontrollerer man kvindens ægløsningstidspunkt, ved hjælp af hormon-indsprøjtning, så man kan afpasse tidspunktet fuldstændig med samleje eller insemination.

Læs mere i Babylex

Amning og medicin

Når du spiser og drikker, så går det du indtager via din blodbane over i mælken og vil således blive overført til dit barn. Derfor er det meget vigtigt at du taler med din læge, hvis du har behov for at tage medicin, når du ammer dit barn.

Der kan være mange grunde til at man får medicin, når man ammer. Der kan være behov for smertestillende, der kan være behov for antidepressiv medicin, antibiotika og mange andre ting og der findes næsten altid præparater, som kan tages selvom...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Mange tak for dit svar. Vi brugte alle dine råd i går, og Oscar endte med at sove fra 23, hvor han selv vågnede for mad og helt indtil 04.45, så jeg er lykkelig! Nu må vi bare blive ved, og så skal det forhåbentlig nok gå ...

Tak fra Maja
Mor til Oscar på 7 måneder