Brev:
Søvn - oppe flere gange om natten
20. oktober 2023
Alder:
10 mdr.
Søvn - oppe flere gange om natten
Kære Helen,
Vi er efterhånden godt tyndslidte herhjemme. Vi er oppe flere gange om natten og give sut og vi giver stadig flaske 2-3 gange.
Vores rytme er således.
7:30 grød
9:30 lur og frugt inden
11:00 frokost
14;00 lur. Her tilbydes brød og frugt inden.
15:30-16:00 vågner fra lur og tilbydes vand og frugt,
17:00-17:30 aftensmad. Her spiser hun ikke det store. Appetitten er faldet efter en omgang mellemørebetændelse. Vi arbejder på at få den tilbage, og det går stille fremad.
Varmt bad efterfølgende
19:00 puttes. Det er ret nemt. Får en flaske. Ligger i vores arme med en nusseklud og får en flaske. Bliver lagt i sengen, når hun er ved at falde i søvn.
Vi kan IKKE ligge hende og hjælpe hende med at falde til ro. Hun skøjter rundt i sengen og det bliver bare til en overtræt baby.
22-23 tiden. En flaske på ca 150
Ml.
02-03 tiden: vågner og er svær at putte igen. Får flaske, det er det eneste som virker. Og hun labber det i sig.
Herfra sover hun ret uroligt. Vågner, skal have sut, er ked af det. Sætter sig op. Oftest en gang i timen. Nogle gange mere.
Det fortsætter frem til kl. 07:15 hvor hun vågner.
Det har stået på i flere måneder nu. Hun er startet i vuggestue i sidste uge, men mønstret var det samme før det.
Vi deler nætterne op, så en af os sover på hendes værelse i en gæsteseng, for det er for hårdt at være i, og jeg starter på arbejde start november, hvor jeg skal hjemmefra 7:15, og jeg frygter virkelig, hvordan det skal blive det hele.
Jeg er så træt af den / de natflasker, for jeg ved godt, at hun jo sikkert ikke har behov for dem, men det bare er tryghed.
Kærlig hilsen
En træt mor og far