Brev:
Sove med dyne
3. oktober 2023
Alder:
18 mdr.
Sove med dyne
Kære Helen
Et lille spørgsmål herfra, nu hvor vi går koldere tider i møde.
Det går godt med lille H, som nu endelig er begyndt at gå og generelt bare virker til at være glad og tilfreds. Vi har endnu ikke rykket ham på eget værelse, som vi ellers spurgte dig om, da han pludselig begyndte at sove meget mere uroligt - nok på grund af hans kindtænder vokser frem. :)
Mit spørgsmål handler om dyne om natten.
Han er en varm dreng, og vi har et varmt hus, så han har siden foråret aldrig sovet med dyne eller tæppe om natten. Det har resulteret i, at han nu ikke vil sove med dyne i sin seng. Ude i barnevognen har han intet problem med dyne og tæppe, men når jeg putter ham i sengen, så sparker han den af sig med det samme.
Han sover med natdragt på, og det er varmt nok nu. Han bevæger sig også meget i søvne, så jeg ved ikke engang om han ville kunne beholde dynen på, men fremadrettet ville det da være rart at kunne give ham noget over sig, når det er koldt. Hans dyne er hverken specielt tung eller varm, da jeg har købt en, som er temperaturregulerende, netop fordi, han er varm.
Det er begyndt blive koldere, så jeg tænker over, om jeg skal lære ham at sove med dyne, og om du i så fald har nogle tips eller ideer til det?
Jeg er ikke klar over, om det bare er en normal tendens hos små børn, at de ikke gider dyner. :)
Mange hilsner
Mor til H