Vil ikke sove i barnevogn del 3

15. september 2023

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Vil ikke sove i barnevogn del 3

Kære Helen

Nu skriver jeg desværre allerede igen.

Siden mit sidste brev for ca to uger siden, har jeg øvet barnevogn til middagsluren på din foreslåede måde. Dvs svøbt, ammet og lagt i barnevogn, forsøgt to gange, og derefter overgivet mig til slyngevuggen.

Der er absolut ingen fremgang. Enten vågner han helt op, og virker frisk, hvor det er umuligt at få ham tilbage i søvnen før efter en time (hvor jeg så bruger slyngevuggen), ellers vågner han febrilsk og meget ked, hvor jeg kun kan berolige ham ved at ligge ham til brystet. Når jeg har forsøgt anden gang, kan jeg oftest ikke få ham til at sove igen, og der går som minimum en time, før jeg kan putte ham i slyngevuggen. Hvis jeg ikke bruger barnevognen anden gang ...

Annonce

... (har jeg prøvet de sidste pr dage), så kan jeg sagtens lægge ham i slyngevuggen - blot for at nævne, at det ikke er fordi, han ikke er træt. Jeg gør præcis det samme op til - svøbt, ammet og lagt.

Jeg er der nu, hvor jeg simpelthen ikke tror, at jeg når nogle vegne på denne måde. Jeg føler bare, at jeg ødelægger timer og søvn. Jeg føler, at jeg skal gøre noget andet for, at han forstår.. enten skal jeg vente til han er ældre, og håbe, at jeg kan lykkes med at gå ham i søvne, når han kan sidde op i barnevognen. Ellers skal jeg gå all-in nu, og KUN bruge barnevognen. Det vil resultere i nogle frygtelige dage, både for ham og jeg, men måske kan det ende godt? Hvad tænker du?

På forhånd tak for hjælpen.

Mange hilsner herfra

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

Annonce

Viden om børn:

Seng

Mange babyer har ikke brug for tremmeseng i begyndelsen, da sengen vil være for stor og dermed for utryg for barnet. I begyndelsen kan man derfor stille liften i tremmesengen, hvis man ønsker at barnet skal sove i sengen der.

Et barn vil ofte kunne bruge tremmesengen til det er ca 2.5-3 år gammelt og det er vigtigt at vælge en god seng. Her er lidt overvejelser og gode råd:

- Vælg en seng, som måler ca 110 cm x 55 cm. Den størrelse passer til de fleste børn indtil...

Læs mere i Babylex

Æbler og æblemos

Barnet kan fra 6 måneder spise al slagt frugt, frisk eller kogt. Frugten bør stadig moses, og æblemos vil ofte være et hit hos børn - især hvis det serveres, som topping på en grød. Rå æbler bør du dog være opmærksom på.

Børn under 3 år bør ikke få fødevarer, som er meget hårde eller som knækker let. En stor æblebåd kan knække og sætte sig fast i halsen, og af samme grund kan det ikke anbefales at give små børn et helt æble at gnave af. Du skal også være opmærksom på skrællen,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk hjemmeside. Hvem er det egentlig udover dig som besvarer alle disse spørgsmål på denne side. For du kan da umuligt besvare dem alle ...

Tak for fantastiske guldkorn.

Mor til Mathias knap 8 måneder