Tvillinger og søvn - 2 år, 1 mdr.

14. juli 2023

Kategori:
Alder:
2 år, 1 mdr.

Tvillinger og søvn - 2 år, 1 mdr.

Kære Helen.

Du har før været meget behjælpelig med vores spørgsmål vedr. vores tvillinger( dreng og pige på 25 måneder).

De har altid delt værelse og sover i hver sin tremmeseng. De bliver lagt i seng ca. kl.19 og før i tiden lå de bare og pludrede lidt og faldt så i søvn. Men nu er der total cirkus derinde og de gejler hinanden op og sover først kl.21, da de smider natdragt og ble og alt andet ud over sengen, men de har det virkelig sjovt kan man høre-dog har vi nu gjort sådan at de ikke kan tage natdragten af mere ved at vende den om så ...

Annonce

... lynlåsen er på ryggen, men der er stadig virkelig gang i den derinde fra..

De har ikke rigtig mulighed for deres eget værelse endnu, men vi ville prøve at sætte en skillevæg ind på værelset, synes du det er en god ide, eller har du andre forslag? Vi er ved at få nok af at de ik vil sove og vi er kede af hvis vi kommer til at råbe af dem.

Det skal også siges at vores søn godt kan tage en lur i vuggestuen på ca. 3,5 time, det føler vi lidt går ud over hans nattesøvn, kan man godt bede personalet om at vække ham efter 2,5 time?

Kærlig hilsen
Therese

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. juli 2024 | Opdragelse | 2 år, 5 mdr.

Søskendejalousi - 2 år, 5 mdr.

Hej Helen. Min datter på 2,5 år reagerer utrolig voldsomt på at have fået en...

18. juni 2024 | Sovevaner | 2 år, 4 mdr.

Hårpilleri

Kære Helen, Min mand og jeg er forældre til en fuldstændig fantastisk pige...

23. maj 2024 | Sovevaner | 2 år, 2 mdr.

Putte senere eller vække fra lur

Kære Helen Tusind tak for dit forrige svar angående night terror. Der var...

11. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 4 mdr.

Trodsalderen - knap 2.5 år

Hej Helen. Vi har en datter på 2 år og 4 mdr. Der er fuld fart på hende. Hun...

6. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 5 mdr.

Særlig sensitiv? - 2 år, 5 mdr.

Kære Helen. Min datter på snart 2,5 år er i fuld udvikling. Hun er lidt...

Annonce

Viden om børn:

Dagtilbud til børn

Vi har i Danmark kommunale dagtilbud til vores børn.

Dagtilbud omfatter:

- Vuggestuer og dagplejeordninger for ½-3 årige
børn

- Børnehaver for 2-6-årige

- Aldersintegrerede institutioner for flere aldersgrupper

- Fritidshjem

- Skolefritidsordninger (SFO) for børn i skolealderen.

Aldersopdelingen kan variere lidt fra kommune til kommune.

Hvis I ønsker at få jeres barn...

Læs mere i Babylex

Navlestrengsblod - stamceller

Navlestrengsblod - det vil sige, det blod, som er tilbage navlestrengen og moderkagen efter fødslen - indeholder stamceller. Disse celler har hjulpet dit barn med at udvikle organer, blod, væv og immunsystem gennem hele graviditeten.

I dag forskes der meget intenst i brugen af stamceller, og håbet er at kunne gøre noget ved en række sygdomme, som i dag er uhelbredelige, fordi manglende eller ødelagte celler visse steder i kroppen ikke bliver dannet igen. Der findes mange...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen :-)

Ja der er mange spørgsmål for tiden.... rart man får gode råd og information fra dig!

Håber du har nøglen til en bedre nattesøvn for os to "gamle"... vi trænger efterhånden til en go nats søvn...

...og tak for dine tidligere svar - guld!

Mange hilsner
Sanne, mor til tvillinger