Brev:
Vække baby sen aften?
6. maj 2023
Alder:
2 mdr.
Vække baby sen aften?
Kære Helen
Tak for en rigtig god brevkasse, som allerede har hjulpet mig med svar på meget. Der er mange spørgsmål, som melder sig for en førstegangsfødende ;)
Min datter er nu knap 8 uger gammel. Efter en lidt svær start, så har vi efterhånden fået nogenlunde styr på amningen og hun tager nu fint på. Om dagen melder hun sig ofte selv og hun spiser godt, når hun lægges til brystet. Om aftenen kan hun godt være vågen on-off, og det er helt fint, men jeg synes, det er lidt hårdt om aftenen, fordi hun ofte vågner en time efter, at jeg er faldet i søvn, og jeg har så svært ved så at falde i søvn igen...
Derfor vil jeg spørge dig, om du tænker, at jeg måske kan vække hende om aftenen, før jeg går i seng, hvis hun altså sover der, i håb om at hun så kan sove lidt længere tid, før hun vækker mig igen? Jeg har jo hørt, at babyer ikke skal vækkes, men have lov til at sove. Hvad tænker du?
Tak fra førstegangsmoren :)