Vække baby sen aften?

6. maj 2023

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Vække baby sen aften?

Kære Helen

Tak for en rigtig god brevkasse, som allerede har hjulpet mig med svar på meget. Der er mange spørgsmål, som melder sig for en førstegangsfødende ;)

Min datter er nu knap 8 uger gammel. Efter en lidt svær start, så har vi efterhånden fået nogenlunde styr på amningen og hun tager nu fint på. Om dagen melder hun sig ofte selv og hun spiser godt, når hun lægges til brystet. Om aftenen kan hun godt være vågen on-off, og det er helt fint, men jeg ...

Annonce

... synes, det er lidt hårdt om aftenen, fordi hun ofte vågner en time efter, at jeg er faldet i søvn, og jeg har så svært ved så at falde i søvn igen...

Derfor vil jeg spørge dig, om du tænker, at jeg måske kan vække hende om aftenen, før jeg går i seng, hvis hun altså sover der, i håb om at hun så kan sove lidt længere tid, før hun vækker mig igen? Jeg har jo hørt, at babyer ikke skal vækkes, men have lov til at sove. Hvad tænker du?

Tak fra førstegangsmoren :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Massage - baby

Mange babyer nyder at få massage eller berøring af ryg, mave, ansigt, fingre, tær. De rolige og rytmiske bevægelser giver barnet en følelse af at være elsket og fylder barnet med velvære. Der findes flere bøger om emnet, hvis du ønsker at sætte dig ind i en bestemt teknik, kan det anbefales at låne eller købe en af disse.

Hvis dit barn har svært ved at komme af med afføring eller luft, så kan det også være en god ide at massere lidt på barnets mave. Dette gøres ved stille og...

Læs mere i Babylex

Udslæt - hos børn

Børn kan få mange forskellige slags knopper og udslæt. Det kan være svært at afgøre, om det bare er noget forbipasserende, og hvis du er i tvivl, så kontakt altid lægen. De mest almindelige former for udslæt hos babyer er:

- Ble-eksem: Voldsom rød numse, knopper, og det kan være smertefuldt. Det kan skyldes at barnet ikke tåler det materiale, som engangsbleen er lavet af, og det kan derfor være en fordel at prøve et andet blemærke. Det kan også skyldes, at barnets hud reagerer på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Mange tak for dine mange meget gode og brugbare råd. Jeg er glad for at man kan skrive til dig. Ingen som jeg har mødt har så mange gode konkrete råd som du har og samtidig kan man altid mærke at det er med et stort hjerte. Tak! Persi