Nattesøvn part 2

12. april 2023

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Nattesøvn part 2

Kære Helen

Mange tak for svaret på mit sidste spørgsmål, nu har jeg en ny udfordring hvor jeg håber du kan give mig lidt inspiration :)

Vores lille søn er nu blevet meget bedre til at undvære brystet om natten desværre er det så bare blevet afløst af at den eneste måde vi kan få ham til at falde til ro er ved at have ham i armene og gå rundt og vugge ham. Som du nok kan forestille dig er det derfor nogle ret lange nætter da han desværre stadig vågner mange gange (mellem 4-10 opvågninger pr nat, gennemsnitligt nok ca. 6 opvågninger fra han blive puttet ca kl. 20 til han står op mellem kl. 6-7).

Jeg prøver at trøste ham mens han ligger i sengen men han græder utrøsteligt hvis jeg ikke tager ham op (eller giver ham brystet).
Jeg har set lidt fremgang med en bamse når jeg putter ham om aftenen hvor han er blevet god til selv at falde ...

Annonce

... hen, men den virker ikke for os om natten. Sutten har han heller ikke taget til sig og hvis jeg forsøger mig med nus eller at vugge ham nede i senge vrider han sig eller hiver fat i mine hænder og arme.

Har du nogle forslag til hvordan jeg hjælper ham til at sove nogle længere stræk om natten eller trøste ham uden at skulle have ham op og vugges?

Vi har indført et bad og noget grød i aftenrutinen og derudover får han stadig mælk inden han bliver puttet om aftenen og spiser generelt godt i løbet af dagen :)

Det skal også nævnes at jeg har fået en tid til lægen for at dobbelttjekke at der er ikke er noget fysisk som driller ham, men han er ellers en glad og aktiv dreng som også stadig sover gode lure om dagen i sin barnevogn og voksipose, så jeg forventer ikke at lægen finder noget.

Håbefulde hilsner fra en fortsat træt mor 💤

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

11. juli 2024 | Udstyr | 10 mdr.

Gåstol til baby

Kære Helen Min dreng er 10 måneder og er begyndt at rejse sig ved møblerne -...

21. juni 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Hvordan får baby jern nok?

Kære Helen Så vender jeg tilbage :) Vi har fået en efternøler her i...

18. juni 2024 | Udstyr | 6 mdr.

Tudkop - ja eller nej?

Hej Helen Tusind tak for dit svar omkring overgangen fra flaske til kop. Jeg...

17. juni 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Fra flaske til kop og spisetid

Kære Helen. Min søn er nu 6.5 mdr. gammel, og jeg kan ikke forstå, hvorfor...

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

Annonce

Viden om børn:

Drikkevarer til børn

Små børn bør drikke mælk og vand.

½ liter mælkeprodukt om dagen:
Det anbefales, at børn og voksne drikker ca. ½ liter mælkeprodukt om dagen. Til børn i alderen 1-2 år anbefales mælkeprodukter med 1.5% fedtindhold (letmælk), og til børn i alderen 2-3 år anbefales det at drikke og spise mere fedtfattigt - det vil sige skummet-, mini- og kærnemælk og lette surmælksprodukter. Nogle børn kan dog godt have brug for letmælk og letmælksprodukter frem mod 3 års alderen.

Læs mere i Babylex

Insemination

Hvis man har problemer med at blive gravide, så kan man blive behandlet med Insemination.

Insemination er den enkleste fertilitetsbehandling og den kan hjælpe, hvis manden har lettere nedsat sædkvalitet.

Behandlingen foregår ved at man fører en portion sæd direkte ind i livmoderen. På den måde springes sædcellerne den første del af vejen til ægget over og chancen for graviditet er dermed større. Derudover bruger man en 'oprenset' portion sæd, det vil sige en mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg er meget imponeret over din indsats og dit engagement på netsundhedsplejerske.dk. Du formår at være omsorgsfuld og nærværende på skrift og du er utrolig tålmodig i dine svar til alle slags bekymrede mødre. Du udviser stor viden, erfaring og faglighed samtidig med, du respekterer den enkelte familie og moderens unikke viden om eget barn.

Dine fremragende svar bærer tydeligt præg af dit anerkendende børnesyn med fokus på det lille, kompetente barn. Jeg har haft stor glæde af dine mange svar. Tak for hjælpen!

Venlig Hilsen Mira

P.S. Tak for bogen "Du bliver en skøn mor". Jeg føler mig som en skøn mor når jeg læser i den...!