Nattesøvn part 2

12. april 2023

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Nattesøvn part 2

Kære Helen

Mange tak for svaret på mit sidste spørgsmål, nu har jeg en ny udfordring hvor jeg håber du kan give mig lidt inspiration :)

Vores lille søn er nu blevet meget bedre til at undvære brystet om natten desværre er det så bare blevet afløst af at den eneste måde vi kan få ham til at falde til ro er ved at have ham i armene og gå rundt og vugge ham. Som du nok kan forestille dig er det derfor nogle ret lange nætter da han desværre stadig vågner mange gange (mellem 4-10 opvågninger pr nat, gennemsnitligt nok ca. 6 opvågninger fra han blive puttet ca kl. 20 til han står op mellem kl. 6-7).

Jeg prøver at trøste ham mens han ligger i sengen men han græder utrøsteligt hvis jeg ikke tager ham op (eller giver ham brystet).
Jeg har set lidt fremgang med en bamse når jeg putter ham om aftenen hvor han er blevet god til selv at falde ...

Annonce

... hen, men den virker ikke for os om natten. Sutten har han heller ikke taget til sig og hvis jeg forsøger mig med nus eller at vugge ham nede i senge vrider han sig eller hiver fat i mine hænder og arme.

Har du nogle forslag til hvordan jeg hjælper ham til at sove nogle længere stræk om natten eller trøste ham uden at skulle have ham op og vugges?

Vi har indført et bad og noget grød i aftenrutinen og derudover får han stadig mælk inden han bliver puttet om aftenen og spiser generelt godt i løbet af dagen :)

Det skal også nævnes at jeg har fået en tid til lægen for at dobbelttjekke at der er ikke er noget fysisk som driller ham, men han er ellers en glad og aktiv dreng som også stadig sover gode lure om dagen i sin barnevogn og voksipose, så jeg forventer ikke at lægen finder noget.

Håbefulde hilsner fra en fortsat træt mor 💤

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Udvikling - børn

Børns motoriske udvikling er forskellig, men du kan bruge følgende rettesnor:

1 mdr.: Barnet prøver at løfte hovedet fra underlaget, når det ligger på maven

2-3 mdr.: Støtter på underarmene og løfter hoved og bryst fra underlaget.

4 mdr.: Kan selv holde hovedet i siddende stilling. Begynder at trille rundt fra mave til ryg. Rækker ud efter ting.

5 mdr.: Hvis barnet får hjælp til at sidde op, vil det sidde med rank ryg og hovedet i fin...

Læs mere i Babylex

Rød numse

De fleste børn får ind imellem en rød numse fordi urin og afføring irriterer huden. Nogle børn mere end andre.

For at forebygge rød numse, er det vigtigt at skifte bleen tit og brug af salver og cremer bør altid holdes på et minimum. Lad barnets hud lufttørre og brug kun mild sæbe, når der er afføring ellers vil rent vand de fleste gange være nok.

Tør numsen grundigt også i folderne og brug f.eks. en føntørrer til at lufttørre huden med, men pas på den ikke bliver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de altid fine og uddybende svar. De giver os ro på :)

Tak, fra en mor til 2