Brev:
Nattesøvn part 2
12. april 2023
Alder:
8 mdr.
Nattesøvn part 2
Kære Helen
Mange tak for svaret på mit sidste spørgsmål, nu har jeg en ny udfordring hvor jeg håber du kan give mig lidt inspiration :)
Vores lille søn er nu blevet meget bedre til at undvære brystet om natten desværre er det så bare blevet afløst af at den eneste måde vi kan få ham til at falde til ro er ved at have ham i armene og gå rundt og vugge ham. Som du nok kan forestille dig er det derfor nogle ret lange nætter da han desværre stadig vågner mange gange (mellem 4-10 opvågninger pr nat, gennemsnitligt nok ca. 6 opvågninger fra han blive puttet ca kl. 20 til han står op mellem kl. 6-7).
Jeg prøver at trøste ham mens han ligger i sengen men han græder utrøsteligt hvis jeg ikke tager ham op (eller giver ham brystet).
Jeg har set lidt fremgang med en bamse når jeg putter ham om aftenen hvor han er blevet god til selv at falde hen, men den virker ikke for os om natten. Sutten har han heller ikke taget til sig og hvis jeg forsøger mig med nus eller at vugge ham nede i senge vrider han sig eller hiver fat i mine hænder og arme.
Har du nogle forslag til hvordan jeg hjælper ham til at sove nogle længere stræk om natten eller trøste ham uden at skulle have ham op og vugges?
Vi har indført et bad og noget grød i aftenrutinen og derudover får han stadig mælk inden han bliver puttet om aftenen og spiser generelt godt i løbet af dagen :)
Det skal også nævnes at jeg har fået en tid til lægen for at dobbelttjekke at der er ikke er noget fysisk som driller ham, men han er ellers en glad og aktiv dreng som også stadig sover gode lure om dagen i sin barnevogn og voksipose, så jeg forventer ikke at lægen finder noget.
Håbefulde hilsner fra en fortsat træt mor 💤