Mor kan ikke putte - 18 mdr.

23. marts 2023

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Mor kan ikke putte - 18 mdr.

Hej Helen,

Jeg har et spørgsmål til putninger.

Vi putter mellem 19-19.30 alt efter hvornår han står op fra hans eneste lur på dagen. (Han sover gerne 11.20-13/14)

Putterutine;
Aftensmad
Bad
Nattøj
Stille leg (han plejer dog at løbe rundt som en vild en)
Aftensgrød og fantus
Børste tænder
Op på værelset
Trykmassage
Over i seng
Godnat

Så går vi ud- kalder han / er han ked af det trøster vi. Går ud når han er rolig.

Vi gør det samme. MEN
Ved far tager det 10-20 min.

Men jeg(mor) kæmper en kamp.
Han ligger og er urolig. Han kan ligge “stille” i 10 min tid. Men så starter det.
Han græder (ikke helhjertet), jamre, møffer og jeg render frem og tilbage.
På en god dag tager det 1 time. Og ...

Annonce

... det ender somregel med far overtager. Han går ind og ligger ham rigtig, siger godnat - og bom! Så sover drengen.

På en dårlig dag, ender det i voldsom gråd, som jeg kun kan afbryde ved at tage ham ned, vente 20 min. Og så prøve igen. Og igen er det far der må tage over.

Vi skiftes til at putte. Men han sover altid senere end godt er når jeg putter.
Hvorfor kan mor ikke putte? Eller hvorfor er det så anderledes?

Min kæreste siger jeg snakker for meget til ham. Men det eneste tidspunkt jeg siger andet end godnat, er når han er virkelig ked af det.
Ellers går jeg ind, siger han skal sove, jeg elsker ham
Og godnat. Hver gang! Men han er bare mere ked af det/urolig/søgende når det er mig der putter.

Hvad kan man gøre?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Kejsersnit (Sectio Caesarea)

Kejsersnit er for nogle kvinder den bedste og eneste måde at føde barn på og det kan foregå akut eller planlagt. De fleste kejsernit foretages efter råd fra læge, men nogle kvinder ønsker også at få foretaget kejsersnit, selvom der ikke er lægelige grunde til det.

Når du føder ved kejsersnit, vil du enten blive fuldt bedøvet eller blive bedøvet med en nål i ryggen og du vil derudover få lagt et kateter op i din blære. Din mave bliver desinficeret og dækket med et sterilt klæde....

Læs mere i Babylex

Klumpfod

Når børn fødes med en fod, der er bøjet indad, hvor fodsålen peger bagud og fodryggen fremad, så kalder man det klumpfod. Der er ca. 1 ud af 1000 børn der fødes med klumpfod og ca. halvdelen af disse har misdannelsen på begge fødder.

Man ved ikke hvorfor nogle børn fødes med klumpfod, men der er en vis arvelig tilbøjelighed. Man siger at risikoen for at føde et barn med klumpfod øges med en faktor 30, hvis en søster eller bror har lidelsen.

Drenge fødes hyppigere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg har længe fulgt med i din brevkasse og har selv fået hjælp til mange "problemer" fra dine svar til andre! Du har været en stor hjælp uden du har vidst det ...!

Bedste hilsner
Sanne mor til dreng på 8 måneder