Brev:
Mor kan ikke putte - 18 mdr.
23. marts 2023
Alder:
18 mdr.
Mor kan ikke putte - 18 mdr.
Hej Helen,
Jeg har et spørgsmål til putninger.
Vi putter mellem 19-19.30 alt efter hvornår han står op fra hans eneste lur på dagen. (Han sover gerne 11.20-13/14)
Putterutine;
Aftensmad
Bad
Nattøj
Stille leg (han plejer dog at løbe rundt som en vild en)
Aftensgrød og fantus
Børste tænder
Op på værelset
Trykmassage
Over i seng
Godnat
Så går vi ud- kalder han / er han ked af det trøster vi. Går ud når han er rolig.
Vi gør det samme. MEN
Ved far tager det 10-20 min.
Men jeg(mor) kæmper en kamp.
Han ligger og er urolig. Han kan ligge “stille” i 10 min tid. Men så starter det.
Han græder (ikke helhjertet), jamre, møffer og jeg render frem og tilbage.
På en god dag tager det 1 time. Og det ender somregel med far overtager. Han går ind og ligger ham rigtig, siger godnat - og bom! Så sover drengen.
På en dårlig dag, ender det i voldsom gråd, som jeg kun kan afbryde ved at tage ham ned, vente 20 min. Og så prøve igen. Og igen er det far der må tage over.
Vi skiftes til at putte. Men han sover altid senere end godt er når jeg putter.
Hvorfor kan mor ikke putte? Eller hvorfor er det så anderledes?
Min kæreste siger jeg snakker for meget til ham. Men det eneste tidspunkt jeg siger andet end godnat, er når han er virkelig ked af det.
Ellers går jeg ind, siger han skal sove, jeg elsker ham
Og godnat. Hver gang! Men han er bare mere ked af det/urolig/søgende når det er mig der putter.
Hvad kan man gøre?