Søvn 3 mdr

26. februar 2023

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Søvn 3 mdr

Kære Helen,

Tak for en god brevkasse.

Vi har en datter fra 28/11-22. Hun sover godt om dagen, men jeg er i tvivl om aftenerne og hendes vågen timer.

Lige nu ser dagene således ud:

07:00 - vågner og ammes. Vi hygger, legetæppe, pusler mm.’

08:30 - 09:30 - sover som regel en times tid

09:30-10:30 - pusler, ammer, aktiveres, ammer, puttes i barnevogn udenfor. Her sover hun gerne 2,5 - 3 timer. Går jeg samtidig, kan hun godt sove 3,5-4 timer.

Vågner og ammes. Hun er meget sulten og jeg supplerer oftes med lidt ...

Annonce

... MME.

Her er hun igen vågen i ca 1,5-2 timer. MAX, hvor hun igen puttes og tilbydes mælk inden putning. Hun sover igen ca 2 timer.

Sådan fortsætter det indtil sengetid. Hendes sidste lur er også i barnevognen, og hun vågner alt i mellem 21 - 23 og får en god portion mælk igen, men her opstår mit dilemma. Er hun ikke for frisk til så at skulle puttes til natten? Eller er det for tidligt med en rutine?

Hvordan synes du vores nuværende rytme lyder og kan vi gøre noget anderledes?

Mange hilsner
En tvivlsom førstegangs mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. juli 2024 | Amning | 3 mdr.

Vægttab under amning

Kære Helen Så er vores lille datter kommet til verden efter en langvarig men...

20. juli 2024 | Sovevaner | 3 mdr.

Dagsplan 3 måneder

Hei! Jeg har en gutt på snart 3 måneder som er veldig vanskelig å få til å...

11. juli 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kostplan 4 måneder

Kære Helen Min dreng er nu blevet 4 måneder, og han får fuld flaske. Han...

31. maj 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

4 mdr og store søvnproblemer

Kære Helen Først vil jeg sige tusind tak for en side med rigtig god...

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

Annonce

Viden om børn:

Gulsot nyfødt

Ca. 60% af alle nyfødte får en gullig farve i huden, det kaldes gulsot eller icterus/ikterus. Det opstår ofte, når barnet er 2-3 dage gammelt, og det topper, når barnet er 5 dage.

Gulsot er hos de fleste børn en ufarlig tilstand, som ikke skader barnet, og som ikke kræver behandling. Det opstår, fordi børn fødes med en del ekstra røde blodlegemer. Da barnet lå i livmoderen, var blodlegemerne med til at ilte barnets blod, men efter fødslen har lungerne overtaget denne funktion,...

Læs mere i Babylex

Kræsenhed

Når barnet er kommet i gang med skemaden, så er det meget vigtigt at introducere så meget forskelligt af familiens mad som muligt.

Når barnet først er blevet 1 år, så er appetitten og lysten til at smage noget nyt ikke særlig stor.

Prøv altid at servere det samme for barnet som I selv spiser og se altid ud som om I nyder maden. Lad være med at vise barnet for meget interesse, men lad det spise uden at presse det.

I må respektere at der er noget mad,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak igen for dine altid gode råd!! Herhjemme er du "Hende net-fidusen med de gode råd", som min mand kalder dig med stor veneration - hehe ;)

Hilsen familien fra Frederiksberg