Brev:
Søvn 3 mdr
26. februar 2023
Alder:
3 mdr.
Søvn 3 mdr
Kære Helen,
Tak for en god brevkasse.
Vi har en datter fra 28/11-22. Hun sover godt om dagen, men jeg er i tvivl om aftenerne og hendes vågen timer.
Lige nu ser dagene således ud:
07:00 - vågner og ammes. Vi hygger, legetæppe, pusler mm.’
08:30 - 09:30 - sover som regel en times tid
09:30-10:30 - pusler, ammer, aktiveres, ammer, puttes i barnevogn udenfor. Her sover hun gerne 2,5 - 3 timer. Går jeg samtidig, kan hun godt sove 3,5-4 timer.
Vågner og ammes. Hun er meget sulten og jeg supplerer oftes med lidt MME.
Her er hun igen vågen i ca 1,5-2 timer. MAX, hvor hun igen puttes og tilbydes mælk inden putning. Hun sover igen ca 2 timer.
Sådan fortsætter det indtil sengetid. Hendes sidste lur er også i barnevognen, og hun vågner alt i mellem 21 - 23 og får en god portion mælk igen, men her opstår mit dilemma. Er hun ikke for frisk til så at skulle puttes til natten? Eller er det for tidligt med en rutine?
Hvordan synes du vores nuværende rytme lyder og kan vi gøre noget anderledes?
Mange hilsner
En tvivlsom førstegangs mor.