19 måneder og bevægelse

29. september 2022

Kategori:
Alder:
19 mdr.

19 måneder og bevægelse

Hej Helen.

Jeg skriver til dig i håb om at modtage noget sparring på min søns nætter.

Kort om min søn:
Han er 19 måneder gammel og har altid været hjemme sammen med mig da han havde en svær start på livet. Jeg er pr. 1. August startet som dagplejer, hvor han går hos mig også. Grundet, at jeg er gravid med bækkensmerter (Uge 22) så har jeg kun et barn udover min søn.

Milas græd rigtig meget det første år hans levetid og fik både klippet tungebånd to gange, har været til utallige behandlere (Osteopat, Kiropraktor, KST, traumeterapeut, zoneterapi og healing). Han har mange spændninger, men disse skulle nu være løsnet. Herudover har han allergi for mælk og æg, hvilket er konstateret samt eksem, som dog er kommet under kontrol. Han spiser godt og varieret, og er en aktiv dreng med stort temperament og sin egen mening. Milas har været et såkaldt 30 minutters barn, som har haft MEGET brug for bevægelse for at sove både dag og nat (Slyngevugge+yogabold). Da han blev 15 måneder begyndte han endelig at sove igennem, uden jeg gjorde noget yderligere for dette.

Problemet er nu, at han for halvandet måned siden begyndte at vågne meget igen, hvor det eneste der hjælper ham videre er at hoppe på yogabold i min favn og når han sover tung kan jeg ...

Annonce

... snige ham ned i slyngevuggen. Dog vågner han stadig mange gange (+10 gange) på trods af dette og hvis jeg ikke hopper med ham på yogabolden, så skriger han og kaster sig rundt i sengen. Bonusfar, som har kendt han siden han var 8 måneder, virker slet ikke om natten selvom han er helt tryg ved ham om dagen. Han er bare et stort tryghedsnarkoman efter hans mor, hvilket er forståeligt, da han det meste af sit liv kun har haft mig.

Han sover halvanden times lur fra kl. 12-13.30 cirka og bliver puttet kl. 20-20.30. Putningerne går rigtig godt, hvor han selv går ind i seng når jeg siger, at det er sengetid og vi har en god rutine med at jeg synger tre sange og så er han faldet i søvn med sin nusseklud og sut. Vi samsover mig og ham og har altid gjort det. Han vågner for det meste ved kl. 6.30 medmindre han har haft lange vågentider midt på natten, så sover han det længere.

Nu til mit spørgsmål:

Hvordan får jeg vendt min søn af med at skulle bruge bevægelse for at sove i natten. Grundet mine bækkensmerter, så fungerer det overhovedet ikke med bolden mere og jeg er ved at være tyndslidt af manglende søvn. Bør jeg tage en kold tyrker og vil dette mon hjælpe på hans opvågninger?

Jeg håber virkelig, at du kan hjælpe.🙏🙏🙏

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Tvillingefødsel

Det er altid noget ganske særligt at få et barn, men at få to på en gang er noget helt specielt.

En tvillingefødsel skal helst foregå på en specialafdeling, fordi der ved fødsel af to børn er større risiko for komplikationer. Cirka halvdelen af alle tvillingegraviditeter bliver afsluttet med planlagt kejsersnit, og når du er i 36. graviditetsuge, vil du ofte få svar på, hvorvidt du kan føde vaginalt, eller om det anbefales, at du føder ved planlagt kejsersnit.

Man...

Læs mere i Babylex

Fontanellen

Det bløde punkt, som barnet har oven i hovedet, kaldes fontanellen. Barnet fødes med flere fontaneller, som er de steder, hvor kranieknoglerne mødes og endnu ikke er vokset sammen. Når barnet skal fødes, er det rigtig smart, at kranieknoglerne er bevægelige, så hovedet lettere kan komme igennem fødselsvejen. Samtidig sikrer bevægeligheden, at der er plads til, at barnets hjerne kan vokse.

Der sker ikke noget ved at røre forsigtigt ved fontanellen, og du kan roligt rede med en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for kampen i medierne mod ’skrig dig i søvn’ metoden. Den er godt nok sej!

Jeg videresendte dit indlæg fra din egen side til en kollega, som var grædefærdig af tvivl over om hun var en dum og dårlig mor, når hun bare blev ved med at gå ind til sin grædende søn om aftenen. Hun var simpelthen så lettet og følte sig så godt bakket op. Hun havde fået mange ’gode råd’ fra venner og familie, som også havde forsikret hende om at hun både forkælede barnet og gjorde det utrygt (?!?) med sin inkonsekvens og blødsødenhed.

Det er en vigtig, vigtig kamp du kæmper for at få spredt et væsentligt budskab!