Brev:
19 måneder og bevægelse
29. september 2022
Alder:
19 mdr.
19 måneder og bevægelse
Hej Helen.
Jeg skriver til dig i håb om at modtage noget sparring på min søns nætter.
Kort om min søn:
Han er 19 måneder gammel og har altid været hjemme sammen med mig da han havde en svær start på livet. Jeg er pr. 1. August startet som dagplejer, hvor han går hos mig også. Grundet, at jeg er gravid med bækkensmerter (Uge 22) så har jeg kun et barn udover min søn.
Milas græd rigtig meget det første år hans levetid og fik både klippet tungebånd to gange, har været til utallige behandlere (Osteopat, Kiropraktor, KST, traumeterapeut, zoneterapi og healing). Han har mange spændninger, men disse skulle nu være løsnet. Herudover har han allergi for mælk og æg, hvilket er konstateret samt eksem, som dog er kommet under kontrol. Han spiser godt og varieret, og er en aktiv dreng med stort temperament og sin egen mening. Milas har været et såkaldt 30 minutters barn, som har haft MEGET brug for bevægelse for at sove både dag og nat (Slyngevugge+yogabold). Da han blev 15 måneder begyndte han endelig at sove igennem, uden jeg gjorde noget yderligere for dette.
Problemet er nu, at han for halvandet måned siden begyndte at vågne meget igen, hvor det eneste der hjælper ham videre er at hoppe på yogabold i min favn og når han sover tung kan jeg snige ham ned i slyngevuggen. Dog vågner han stadig mange gange (+10 gange) på trods af dette og hvis jeg ikke hopper med ham på yogabolden, så skriger han og kaster sig rundt i sengen. Bonusfar, som har kendt han siden han var 8 måneder, virker slet ikke om natten selvom han er helt tryg ved ham om dagen. Han er bare et stort tryghedsnarkoman efter hans mor, hvilket er forståeligt, da han det meste af sit liv kun har haft mig.
Han sover halvanden times lur fra kl. 12-13.30 cirka og bliver puttet kl. 20-20.30. Putningerne går rigtig godt, hvor han selv går ind i seng når jeg siger, at det er sengetid og vi har en god rutine med at jeg synger tre sange og så er han faldet i søvn med sin nusseklud og sut. Vi samsover mig og ham og har altid gjort det. Han vågner for det meste ved kl. 6.30 medmindre han har haft lange vågentider midt på natten, så sover han det længere.
Nu til mit spørgsmål:
Hvordan får jeg vendt min søn af med at skulle bruge bevægelse for at sove i natten. Grundet mine bækkensmerter, så fungerer det overhovedet ikke med bolden mere og jeg er ved at være tyndslidt af manglende søvn. Bør jeg tage en kold tyrker og vil dette mon hjælpe på hans opvågninger?
Jeg håber virkelig, at du kan hjælpe.🙏🙏🙏