Holder fest i tremmesengen

5. august 2022

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Holder fest i tremmesengen

Hej Helen

Vi har udfordringer om aftenen ved vores datter som netop er fyldt 8 måneder.

Hun er en meget kvik lille pige. Hun er altid i godt humør og der er fart over feltet på hende. Hun har kravlet siden hun var 6 måneder og rejser sig nu ved alt hun kan komme til.

Vi er nu nået så langt at hendes lure om dagen endelig fungerer godt. Hun står op ved 7 tiden og sover en formiddagslur og en eftermiddags lur på 1,5 time hver. Det er ikke noget problem at putte hende om dagen, oftest skal vi kun rokke barnevognen meget let og så sover hun. Hun spiser rigtig fint i løbet af dagen og er glad for alt mad vi giver hende.

Hun bliver ammet tidlig morgen, sen eftermiddag og når vi forsøger at putte hende ved 20-tiden. Det er netop aftenputningen der trækker tænder ud for os som vi håber du kan hjælpe med.

Når vi forsøger at putte hende i tremmesengen holder hun “fest”. Hun rejser sig konstant, hopper rundt og ligner bestemt ikke en der vil sove selvom hun har givet mange ...

Annonce

... træthedstegn inden. Hendes sidste lur slutter altid senest klokken 16 så hun burde være træt.

Det er umuligt for os at ligge hende på ryggen. Det resulterer ofte i at hun skal ligge ved siden af mig og falde i søvn men så nærmer klokken sig 22 før det kan lade sig gøre. Jeg har tidligere kunnet amme hende i søvn og så flytte hende til tremmesengen men nu vågner hun med det samme jeg forlader værelset. Jeg har også forsøgt at flytte hende inden hun sover helt men så vågner hun bare op og holder fest igen.

Vi har forsøgt med bad inden sovetid, babymassage og andre ting til at dæmpe hendes motoriske uro men uden held.

Vi savner at have lidt voksen tid om aftenen - er der noget vi ikke har tænkt på eller skal vi acceptere at vores datter bare ikke er træt før klokken 22?

Hun vågner i øvrigt x mange i løbet af natten og har brug for brystet til at sove videre. Jeg har vænnet mig til det og at hun sover ved siden af mig men vi ville fortrække at hun sov i tremmesengen.

Hilsener herfra

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Donorhjælp

Hvis man ikke kan blive gravid på almindeligvis, så kan man benytte sig af en donor. Og i Danmark er der to muligheder:

1. Donor med sæd:
Kvinder der ikke har nogen mandling partner eller hvor den mandlige partners sædkvalitet ikke kan anvendes til befrugtning, har mulighed for at blive gravide med en sæddoner.

Sæddonation kan både være anonym og åben. På lægeklinikker vil den normalt være anonym, hvor man kan få åbne donorer på jordemoderklinikker.

Læs mere i Babylex

Vælling

Vælling er en tilskudsblanding, og det minder i sammensætning om en tynd grød. Tilskudsblading adskiller sig fra modermælkserstatning ved at have et højere indhold af protein og visse mineraler. I følge sundhedsstyrelsen er der ikke grund til at give barnet tilskudsblanding fremfor modermælkserstatning. Og børn der bliver ammet har heller ikke ernæringsmæssigt brug for at få vælling.

Vælling kan tidligst gives til barnet fra 6 mdr.´s alderen, og det anbefales, at man ikke giver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak for din hjælp til ammestop. Jeg har i denne uge endelig lagt amningen på hylden, og lillepigen har ikke sagt et kvæk. Hun falder så pænt i søvn, imens jeg synger for hende. Hun er så dygtig, og jeg er glad for, at det har været så let. Der er selvfølgelig stadig mælk i mine bryster, men de er ikke spændte. Så tusind tak for dine råd...

Hilsen en mor, der gerne ville gøre ammestop så let som muligt for både mor og barn.