Brev:
Holder fest i tremmesengen
5. august 2022
Alder:
8 mdr.
Holder fest i tremmesengen
Hej Helen
Vi har udfordringer om aftenen ved vores datter som netop er fyldt 8 måneder.
Hun er en meget kvik lille pige. Hun er altid i godt humør og der er fart over feltet på hende. Hun har kravlet siden hun var 6 måneder og rejser sig nu ved alt hun kan komme til.
Vi er nu nået så langt at hendes lure om dagen endelig fungerer godt. Hun står op ved 7 tiden og sover en formiddagslur og en eftermiddags lur på 1,5 time hver. Det er ikke noget problem at putte hende om dagen, oftest skal vi kun rokke barnevognen meget let og så sover hun. Hun spiser rigtig fint i løbet af dagen og er glad for alt mad vi giver hende.
Hun bliver ammet tidlig morgen, sen eftermiddag og når vi forsøger at putte hende ved 20-tiden. Det er netop aftenputningen der trækker tænder ud for os som vi håber du kan hjælpe med.
Når vi forsøger at putte hende i tremmesengen holder hun “fest”. Hun rejser sig konstant, hopper rundt og ligner bestemt ikke en der vil sove selvom hun har givet mange træthedstegn inden. Hendes sidste lur slutter altid senest klokken 16 så hun burde være træt.
Det er umuligt for os at ligge hende på ryggen. Det resulterer ofte i at hun skal ligge ved siden af mig og falde i søvn men så nærmer klokken sig 22 før det kan lade sig gøre. Jeg har tidligere kunnet amme hende i søvn og så flytte hende til tremmesengen men nu vågner hun med det samme jeg forlader værelset. Jeg har også forsøgt at flytte hende inden hun sover helt men så vågner hun bare op og holder fest igen.
Vi har forsøgt med bad inden sovetid, babymassage og andre ting til at dæmpe hendes motoriske uro men uden held.
Vi savner at have lidt voksen tid om aftenen - er der noget vi ikke har tænkt på eller skal vi acceptere at vores datter bare ikke er træt før klokken 22?
Hun vågner i øvrigt x mange i løbet af natten og har brug for brystet til at sove videre. Jeg har vænnet mig til det og at hun sover ved siden af mig men vi ville fortrække at hun sov i tremmesengen.
Hilsener herfra