Brev:
Hårde putninger
3. august 2022
Alder:
1 mdr.
Hårde putninger
Hej Helen
Vi har en dreng på 7 uger, som har været meget svær at putte siden han var 2 uger. Han har refluks og er behandling med nexium for dette. Det har betydet at vi er gået fra en ulykkelig dreng det meste af tiden til en nogenlunde rolig baby i hans vågentid - undtagen når han skal bøvse, gylpe, prutte osv.
Men når han bliver træt stikker det helt af for ham, og han er utrøstelig hver gang. Jeg er ret sikker på at det er fordi han er overtræt og måske er et sensitivt barn. Vi svøber, vugger og synger for ham, men han skriger og kæmper imod med arme og ben med det samme. Barnevognen nægter han, og han skriger ved brystet. Det tager 15-30 minutter at få ham ned for så at falde i søvn. Det er simpelthen så hårdt at han bliver så ked af det hver gang :(
Det skal siges at han er en meget opmærksom lille fyr, som bliver meget hurtig træt. Hans vågentid er Max 45-60 min, men ofte gaber han allerede efter måltidet (20-30 min). Jeg kan dog ikke lægge ham direkte fra amning, da jeg er nødt top at bøvse ham godt af, da han ellers vågner af bøvs/gylp.
Om natten kan jeg få lov at sidde med ham eleveret og bøvse ham af efter amning, og herefter lægge ham direkte i slyngevuggen (det eneste sted han sover), fordi han sover.
For et par uger siden købte vi en pilatesbold, og han falder nogenlunde hurtigt ned (10-15 min), når vi bruger den. Men det betyder også at vi er låst til hjemmet og at det nærmest er det eneste sted han kan falde ned nu :(
Jeg er så udkørt af at have en utrøstelig baby hver gang han skal puttes og håbet virkelig du kan give mig nogle forslag til hvad jeg kan gøre.
Med venlig hilsen
Trine