Brev:
Vågentid - 1 mdr.
20. juli 2022
Alder:
1 mdr.
Vågentid - 1 mdr.
Hej Helen,
Vores søn foretrækker fortsat at sove enten i min arm (efter intens vugning) eller ved siden af mig, hvor han falder i søvn ved brystet i eksempelvis sideliggende ammestilling eller laid back. Alternativt i slynge.
Alt i alt har jeg næsten ikke noget tid for mig selv på dagen, hvor jeg lige kan gå i bad eller gøre lidt rent. Han vågner, hvis jeg lægger ham - ofte vågner han også, hvis han falder i søvn ved siden af mig, og jeg så rejser mig. Det hjælper lidt med sut, når det lykkes, men det er ikke altid, at han vil tage i mod den.
Det virker som om, at han sover meget let. Jeg overvejer, om han i virkeligheden ikke får tilstrækkeligt vågentid og aktivitet. Han er fem uger nu - hvad har han behov for, og bør det foregå som pause i amningen, som du har skrevet tidligere?
Venlig hilsen