Baby vil kun falde i søvn i kørepose

2. maj 2022

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Baby vil kun falde i søvn i kørepose

Kære Helen,

Vores søn på 8 måneder bliver vugget/svinget eller gået med på armen i en kørepose med hanke, når han skal sove lur om dagen. Når han er faldet i søvn, lægger vi ham i barnevognen og går med ham. Det er den eneste metode vi har haft succes med efter han ikke længere ville sove i slyngevugge med vuggemotor. Han vil dog ofte også gerne falde i søvn og sove i bæresele. Det er bare endnu hårdere for os.

Nu er sagen den, at han snart er blevet for tung til køreposen og for stor til ikke længere at have sele på i barnevognen.
Ligeledes vil vi gerne have ham over i vores lidt mere handy klapvogn, som vi håber på at kunne rejse med i stedet for barnevognen. Vi skal afsted på søndag i tre uger.

Jeg har forsøgt at købe en bæreplade til den voksipose, vi vil bruge i klapvognen, da denne både har seler til at spænde ham fast og giver voksiposen ...

Annonce

... hanke, vi kan vugge ham med. Planen var så at bruge dette til rejsen, og lægge ham i klapvognen, når han er faldet i søvn. Og så evt bruge et eller andet, fx el bælte, til at spænde ham og voksiposen fast til klapvognen. Vi er ude i lettere besværlig løsning kan du høre. Har du måske en anden god ide til hvordan det kan lade sig gøre?

Vi håber på at kunne øve at han skal falde i søvn i klapvognen, mens den kører, men det har vi bare næsten aldrig kunne. Vi er måske lykkes med det 5 gange i barnevognen og 2 gange i klapvognen, selvom vi bliver ved med at prøve. Har du nogle ideer til hvordan vi får ham til det?

Vi kan slet ikke forestille os hvordan han skal kunne falde i søvn i vuggestue bare ved at blive lagt i en vogn/krybbe. Vi tænker at det er vigtigt i det mindste at vænne ham fra at blive vugget eller gået med i køreposen.

Det bedste hilsner

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Vigtigheden af tidlig synstest hos Børn: Memira er eksperter

Børn er gode til at kompensere for synsproblemer og kan ofte ikke selv fortælle, hvis noget er galt. Hos Memira er vores øjenlæger eksperter i børns syn og ved, hvor vigtigt et godt syn er for børn i børnehaven, skolen, under uddannelse og i livet generelt. Vi tilbyder kort ventetid på ...

Læs mere her

11. juli 2024 | Udstyr | 10 mdr.

Gåstol til baby

Kære Helen Min dreng er 10 måneder og er begyndt at rejse sig ved møblerne -...

21. juni 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Hvordan får baby jern nok?

Kære Helen Så vender jeg tilbage :) Vi har fået en efternøler her i...

18. juni 2024 | Udstyr | 6 mdr.

Tudkop - ja eller nej?

Hej Helen Tusind tak for dit svar omkring overgangen fra flaske til kop. Jeg...

17. juni 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Fra flaske til kop og spisetid

Kære Helen. Min søn er nu 6.5 mdr. gammel, og jeg kan ikke forstå, hvorfor...

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

Annonce

Viden om børn:

Dåb

Hvis du ønsker at få dit lille barn døbt i kirken, skal du henvende dig til kirkekontoret eller til præsten ved den kirke, hvor I gerne vil have jeres barn døbt. I aftaler så i fælleskab et tidspunkt for dåben, og I mødes også og taler om dåbsritualet, og hvordan det hele foregår.

I de fleste kirker foregår barnedåben som en del af søndagsgudstjenesten, men i nogle kirker arrangeres særlige dåbsgudstjenester f.eks. om lørdagen.

Før dåben skal I vælge mindst 2 og...

Læs mere i Babylex

Barselsbesøg

I nogle kommuner tilbyder sundhedsplejersken at komme på besøg meget hurtigt efter fødslen. Dette sker hvis fødslen f.eks. er foregået hjemme, eller hvis moderen er gået meget hurtigt hjem efter fødslen.

Også jordemødre tilbyder nogle gange barselsbesøg i hjemmet, hvis kvinden er udskrevet inden for 48 timer efter fødslen eller hvis der er tale om en hjemmefødsel. Man taler normalt om et barselsbesøg når sundhedsplejerske eller jordemoder kommer på besøg i hjemmet 3-5 dage efter...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak for din hjælp til ammestop. Jeg har i denne uge endelig lagt amningen på hylden, og lillepigen har ikke sagt et kvæk. Hun falder så pænt i søvn, imens jeg synger for hende. Hun er så dygtig, og jeg er glad for, at det har været så let. Der er selvfølgelig stadig mælk i mine bryster, men de er ikke spændte. Så tusind tak for dine råd...

Hilsen en mor, der gerne ville gøre ammestop så let som muligt for både mor og barn.