Brev:
Baby vil kun falde i søvn i kørepose
2. maj 2022
Alder:
8 mdr.
Baby vil kun falde i søvn i kørepose
Kære Helen,
Vores søn på 8 måneder bliver vugget/svinget eller gået med på armen i en kørepose med hanke, når han skal sove lur om dagen. Når han er faldet i søvn, lægger vi ham i barnevognen og går med ham. Det er den eneste metode vi har haft succes med efter han ikke længere ville sove i slyngevugge med vuggemotor. Han vil dog ofte også gerne falde i søvn og sove i bæresele. Det er bare endnu hårdere for os.
Nu er sagen den, at han snart er blevet for tung til køreposen og for stor til ikke længere at have sele på i barnevognen.
Ligeledes vil vi gerne have ham over i vores lidt mere handy klapvogn, som vi håber på at kunne rejse med i stedet for barnevognen. Vi skal afsted på søndag i tre uger.
Jeg har forsøgt at købe en bæreplade til den voksipose, vi vil bruge i klapvognen, da denne både har seler til at spænde ham fast og giver voksiposen hanke, vi kan vugge ham med. Planen var så at bruge dette til rejsen, og lægge ham i klapvognen, når han er faldet i søvn. Og så evt bruge et eller andet, fx el bælte, til at spænde ham og voksiposen fast til klapvognen. Vi er ude i lettere besværlig løsning kan du høre. Har du måske en anden god ide til hvordan det kan lade sig gøre?
Vi håber på at kunne øve at han skal falde i søvn i klapvognen, mens den kører, men det har vi bare næsten aldrig kunne. Vi er måske lykkes med det 5 gange i barnevognen og 2 gange i klapvognen, selvom vi bliver ved med at prøve. Har du nogle ideer til hvordan vi får ham til det?
Vi kan slet ikke forestille os hvordan han skal kunne falde i søvn i vuggestue bare ved at blive lagt i en vogn/krybbe. Vi tænker at det er vigtigt i det mindste at vænne ham fra at blive vugget eller gået med i køreposen.
Det bedste hilsner