Baby vil kun falde i søvn i kørepose

2. maj 2022

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Baby vil kun falde i søvn i kørepose

Kære Helen,

Vores søn på 8 måneder bliver vugget/svinget eller gået med på armen i en kørepose med hanke, når han skal sove lur om dagen. Når han er faldet i søvn, lægger vi ham i barnevognen og går med ham. Det er den eneste metode vi har haft succes med efter han ikke længere ville sove i slyngevugge med vuggemotor. Han vil dog ofte også gerne falde i søvn og sove i bæresele. Det er bare endnu hårdere for os.

Nu er sagen den, at han snart er blevet for tung til køreposen og for stor til ikke længere at have sele på i barnevognen.
Ligeledes vil vi gerne have ham over i vores lidt mere handy klapvogn, som vi håber på at kunne rejse med i stedet for barnevognen. Vi skal afsted på søndag i tre uger.

Jeg har forsøgt at købe en bæreplade til den voksipose, vi vil bruge i klapvognen, da denne både har seler til at spænde ham fast og giver voksiposen ...

Annonce

... hanke, vi kan vugge ham med. Planen var så at bruge dette til rejsen, og lægge ham i klapvognen, når han er faldet i søvn. Og så evt bruge et eller andet, fx el bælte, til at spænde ham og voksiposen fast til klapvognen. Vi er ude i lettere besværlig løsning kan du høre. Har du måske en anden god ide til hvordan det kan lade sig gøre?

Vi håber på at kunne øve at han skal falde i søvn i klapvognen, mens den kører, men det har vi bare næsten aldrig kunne. Vi er måske lykkes med det 5 gange i barnevognen og 2 gange i klapvognen, selvom vi bliver ved med at prøve. Har du nogle ideer til hvordan vi får ham til det?

Vi kan slet ikke forestille os hvordan han skal kunne falde i søvn i vuggestue bare ved at blive lagt i en vogn/krybbe. Vi tænker at det er vigtigt i det mindste at vænne ham fra at blive vugget eller gået med i køreposen.

Det bedste hilsner

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Trøske

Trøske er en form for svamp, der ses som en hvidlig belægning i barnets mund. Det er ufarligt, men meget ubehageligt for barnet, og det bør derfor behandles.

Trøske er meget almindeligt de første måneder efter fødslen, og det kan være svært at vurdere, hvorvidt der 'bare' er tale om mælkebelægninger i munden, eller om det er svamp. Sidder belægningerne kun på tungen, og kan de forholdsvis nemt fjernes med en finger eller en lille skumklud, så er der sandsynligvis tale om...

Læs mere i Babylex

Børnevaccinationsprogram

I Danmark har vi følgende børnevaccinations program, som anbefales af sundhedsmyndighederne:

3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 1 og PCV-1

5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 2 og PCV-2

12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 3 og PCV-3

15 mdr.: MFR 1

4 år.: MFR 2

5 år.: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

12 år.: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3 (MFR 2 til...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak for dit svar. Det var lige hvad jeg havde brug for!

Tak fra Emmas (18 måneder) mor