Brev:
Min søn er urolig tidlig morgen - opfølgning
15. december 2021
Alder:
3 mdr.
Min søn er urolig tidlig morgen - opfølgning
Kære Helen
Tak for svaret - jeg har i den forbindelse et par opfølgende spørgsmål.
Jeg har stadig ikke taget en beslutning om at starte med flaske i det små - F.eks. En flaske sen aften. Hvordan kan jeg forholde mig, hvis jeg fortsat ønsker at fuldamme og vente med flasken?
Om dagen ammer jeg ofte ved begge bryster ved hver amning og selvom jeg stadig tror at der er mælk nok, kan det knibe for ham at holde koncentrationen. Jeg gør hvad jeg kan i den forbindelse med at amme i mørke og rolige omgivelser og nogle gange med en stofble over skulderen, men det synes ikke at gøre den store forskel for koncentrationen.
Vi fik en kontrolvejning i går og min søn ligger stadig på sin kurve og vejer 5700. Ville en flaske mon kunne gøre, at han tager (mere) på?
Jeg forstår at modermælk mætter mindre end mme, men jeg synes det skal være en klart win win før at vi starter med flasken før end jeg havde beregnet dvs. både win på hans vægt og hans (og vores) søvn. Og i disse corona tider tænker jeg, at han skal have så mange af mine antistoffer efter vaccinen som muligt. Det giver jo også ekstra arbejde med flaskerne. Tror du at det vil være tilfældet - altså en win win for alle?
Bedste hilsner
Christina
PS Jeg glemte at spørge dig til om du anbefaler at vi vækker vores søn kl 18-19 således at han alene powernapper der, og først lægges egentlig i seng senere? Hvis vi ikke vækker ham, sover han blot videre, men jeg troede ikke man skulle vække en baby.