Brev:
Mit barn bruger mig som sut
24. november 2021
Alder:
9 mdr.
Mit barn bruger mig som sut
Hej Helen
Jeg har en lille dreng på snart 9 mdr. Vi har de sidste par mdr. prøvet uden held at få ham til at sove i egen seng på eget værelse. Han har tidligere sovet hos mig og aldrig ville bruge sin egen seng som var en Bedside Crib.
Han er meget glad, nærmest afhængig af at ligge ved brystet og søger det også når jeg bare sidder med ham. Han spiser godt i løbet af dagen, er nysgerrig på det forskellige mad vi tilbyder ham og drikker både vand og erstatning af krop. ( Jeg prøver udfase amningen i løbet af dagen, en gang imellem får han ingen lur, men han bider mig næsten dagligt, han har fået 6 tænder).
Han har ingen interesse i hverken flaske eller sut, hvis han ligger med sutten, bider han kun i den, hvorefter han smider den væk. Han bliver tilbudt sut både når han bliver puttet om aften og når jeg putter ham til lur i barnevognen.
Jeg har læst din bog om børn og søvn og gør meget ud af, som du beskriver, at vi har et fast putteritual, han får nattøj på, børster tænder, jeg armer ham mens jeg synger den samme sang. Nogen gange er jeg “heldig” at han falder i søvn i mine arme og jeg kan lægge ham i egen seng hvor han sover videre. Som ofte, sætte han sig selv op, vi får bøvset af og jeg putter ham.
Når jeg har lagt ham, kan jeg nemt sidde i en halv til hel time, hvor jeg nusser ham, siger det er sovetid og prøver at berolige ham. Men han er ikke tilfreds, og det lyder næsten som om han skælder ud, der kommer ikke mange tåre... Vi har også forsøgt os med at gå ud af værelset, men vi synes trods alt der er mindre skrig når vi bliver hos ham.
Når han så falder i søvn, sover han, hvis vi er heldige, en time, men ofte kun en halv time, hvorefter vi igen må ind til ham, her kan vi for det meste få ham til at falde i søvn igen ved nus og beroligende snak på omkring 10 minutter. Så går der igen en halv til hel time, hvor efter han vågner igen. Her er klokken et sted mellem 21 og 22.
Og det er så her jeg virkelig ikke ved hvad jeg skal gøre. Han skriger, er sur, tager vi ham op, skubbe han sig ud fra os, hvis det er mig der går der ind, er det tydeligt at se, at han søger ned mod mit bryst, når han er hos mig. Hvis min mand går der ind er han bare sur og jeg lover dig han kan skrige højt. Her er det endnu ikke lykkes os at berolige ham og få ham i søvn igen. Og jeg må da også indrømme at jeg er godt træt når vi når dette tidspunkt på døgnet. (Vi har også en dreng på 4 år)
Jeg ved simpelhen ikke hvad jeg skal gøre, og det ender med at han får bryst og kommer med ind i vores seng, da mit overskud er lige nul. Der ligger han så hele natten, nogen nætter sover jeg okay og han søger kun mit bryst et par gange i løbet af natten, men som ofte sover han med brystet i munden det meste af natten og jeg sover så dårligt og har ondt i hele min krop når jeg vågner.
Han har fået tjekket sine øre, efter anbefaling fra sundhedsplejersken og alt var fint.
Jeg vil så gerne have ham i egen seng og udfasede det her armeshow...
Med venlig hilsen
Tina