Brev:
Søvnglad baby vågner hver morgen kl. 4.45
18. november 2021
Alder:
9 mdr.
Søvnglad baby vågner hver morgen kl. 4.45
Kære Helen,
Jeg skriver fordi vi er i en hård periode hvor vi begge er på vej tilbage på arbejde. Lillebror på 9 måneder elsker at sove. Han har altid været god til at falde i søvn, helst alene, og sover gerne i flere timer i træk. Problemet er bare, at han vågner meget tidligt. Nu hvor vi begge forældre snart skal tilbage på arbejde, er det hårdt for os at ikke få en ordentlig nats søvn.
Hans rutine har i et par måneder været:
Kl. 6 Vågne
Kl. 7 Morgenmad
Kl. 9 Flaske 180 ml MME hvorefter han falder i søvn
Kl. 9-11 Lur
Kl. 11.30 Frokost (mos og rigtig mad i bider)
Kl. 13 Flaske 180 ml MME hvorefter han falder i søvn
Kl. 13-15 (15.30) Lur
Kl. 17.30 Aftensmad
Kl. 19.30 Flaske 180 ml MME hvorefter han falder i søvn
Mellem kl. 00 og 3 Flaske når han vågner
Lillebror er nu startet med at vågne kl. 4.45 hver morgen. Udover det skal vi ind og give hans sut 4-6 gange i løbet af natten. Når han skal have sutten er han helt træt, så han falder i søvn med det samme. Vi er begyndt at træne ham i at tage sutten selv ved at putte den i hans hånd i stedet for i munden. Når han vågner kl. 4.45 er han klar til dagen, og det er vi ikke..! Storesøster på 4, som sover i samme værelse, sover kl. 20-6.30 uden at vågne.
Vi tænker umiddelbart, at han sover for meget om dagen, men han sover så tungt, at vi lader ham nu sove max. 2 timer ad gangen.
Er det en god idé at vække ham? Når vi putter ham både om dagen og om aften er han helt træt og graver sit hovede ind i vores skød, så vi føler ikke, at vi kan trække vågetiden længere. Vi har også overvejet om vi skulle få ham til at sove tre lure i stedet for to om dagen.
Kære Helen, hvad tænker du?
Med venlig hilsen
Nora