Brev:
Vil ikke puttes af far, del 2
7. juni 2021
Alder:
12 mdr.
Vil ikke puttes af far, del 2
Kære Helen
Tak for dit tidligere svar på mit brev omhandlende samme emne. Nu skriver jeg desværre allerede igen :)
Vi har fulgt dit råd om at bibeholde vores nye rutine et par uger, og se tiden an. Min datter og hendes far har et godt tæt forhold, og hun virker mere og mere søgende efter ham, så vi tænkte, at nu forsøger vi igen med at far prøver at putte - det var to uger efter dit svar på mit brev.
Jeg tog væk hjemmefra ca. 2,5 time før min datters puttetid, og kom tilbage til hun skulle puttes, dog uden hun så eller hørte mig, men blot så jeg var der, hvis det gik galt. Og det gjorde det..
Selvom de 2,5 time var gået super godt, og min datter havde været glad og tilfreds, leget, spist, badet, fået banan, flaske i sengen osv, præcis som hun plejer, så blev hun fuldstændig ulykkelig efter flasken, meget ulykkelig. Hendes far kunne slet ikke trøste hende ved at tage hende op eller lign. Jeg endte derfor med at træde til, sang en sang, og hun faldt i søvn med det samme. Hendes far bliver selvfølgelig frustreret, og ked af, at han slet ikke kan bruges til putning, eller trøste hende, når det så ikke lige lykkes.
Udover putning, så kan hendes far sagtens bruges, og hun finder stort set ligeså meget tryghed ved ham, som ved mig. Det er fx ham der bedst kan putte hende i barnevogn om dagen.
Den sidste uges tid er hun faktisk selv faldet i søvn på hendes værelse, uden jeg har været der. Jeg har blot givet hende flasken, sunget en sang, sagt godnat, og gået. Der har intet brok været, hun har bare "snakket" lidt, vendt og drejet sig nogle gange, og så har hun lagt sig til at sove.
Vi ved ikke helt, hvordan vi skal gribe det an, så hendes far også kan putte hende, men uden hun ender med at blive dybt ulykkelig.
Skal vi vente lidt længere, før vi prøver igen? Skal vi bare blive ved med at prøve, og jeg tager over, når hun bliver ulykkelig? Skal jeg tage væk hver gang? Eller er der en anden måde, hvorpå man kan lave en overgang?
Håber du har et par råd mere til, hvordan vi kommer lidt videre :)
Mange hilsner herfra