Ændre søvnrytme del 2

5. maj 2021

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Ændre søvnrytme del 2

Hej Helen

Tak for dit hurtige og gode svar. Det er virkelig fedt med input. For ja, lige nu fungerer rytmen super fint for ham og os, og jeg er helt enig med dig i at søvnen skal prioriteres for at han kan have overskud til alle de andre ting.

I dagplejen er det den omvendte rytme de kører, men dagplejeren har også sagt at der ikke kommer til at være ture ud af huset ifm indkøringen, netop for at skabe ro og tryghed i de nye omgivelser - så langt så godt. Vi snakkede om at vi kunne prøve at se om vi kunne påvirke rytmen inden opstart, men jeg kan også sagtens se din pointe i at se om indkøringen i sig selv vi have en effekt.

Hvis vi venter med at gøre noget og det ændrer sig af sig selv, kan det så ikke virke for voldsomt og for hurtigt??

Og tak for den udførte fremgangsmåde, hvis vi giver os i ...

Annonce

... kast med at prøve at ændre rytmen. Det er rart at have noget at gå efter.
Nu bliver jeg pludselig i tvivl om hvad der er bedst at gøre! Jeg vil bare gerne hjælpe ham så meget som muligt ift den nye store verden :)

Det giver super fin mening ift de natlige opvågninger. I aftes prøvede vi dog noget andet. Vi gav han godnatgrød inden han blev puttet (ca 45 min før). Det gjorde at han selvfølgelig spiste lidt mindre af putteflasken, og så endnu mindre af drømmeflasken - måske kun det halve af normalt. Han vågnede så kl 4.30 og var helt vågen. Vi lå i en time og prøvede stille og roligt at få ro på men uden held og måtte til sidst stå op.
Det var selvfølgelig kun ét forsøg men ikke ligefrem en der giver lyst til at prøve igen :)

Det er ikke altid let at afkode hvad der lige "går galt".

Med venlig hilsen

Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Barneseng

Når man skal vælge seng til sit barn er der visse ting, man kan gå efter. Noget af det vigtigste er at sengen er sikkerhedsmæssigt i orden.

Forbrugerrådet tester jævnligt de børnesenge som er på markedet og her ser man bl.a. på at sengen skal kunne tåle at blive slået, banket på og hevet i. Sengene bliver tjekket for at barnet ikke kan få fingrene i klemme og at tremmeafstanden er korrekt, så barnet ikke kan komme i klemme med sit hoved og sidde fast i sengen.

Den...

Læs mere i Babylex

Nysgerrighed børn

At være nysgerrig er den egenskab, der giver barnet nye erfaringer, og dermed får barnet til at udvikle sig og blive mere intelligent. Små børn er født som små forskere, der er rigtig gode til at undre sig over ting de møder og være nysgerrige på den verden, der omgiver dem.

Et barn skal derfor ikke stoppes i at udforske verden, men skal have lov til at undersøge og bibeholde sit naturlige anlæg for nysgerrighed. Det lille barn skal således opfordres til at føle, gribe, smage og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en vidunderlig website - du gør virkelig et fantastisk stykke arbejde.

Karina, mor til dreng 5 måneder