Brev:
Ændre søvnrytme del 2
5. maj 2021
Alder:
9 mdr.
Ændre søvnrytme del 2
Hej Helen
Tak for dit hurtige og gode svar. Det er virkelig fedt med input. For ja, lige nu fungerer rytmen super fint for ham og os, og jeg er helt enig med dig i at søvnen skal prioriteres for at han kan have overskud til alle de andre ting.
I dagplejen er det den omvendte rytme de kører, men dagplejeren har også sagt at der ikke kommer til at være ture ud af huset ifm indkøringen, netop for at skabe ro og tryghed i de nye omgivelser - så langt så godt. Vi snakkede om at vi kunne prøve at se om vi kunne påvirke rytmen inden opstart, men jeg kan også sagtens se din pointe i at se om indkøringen i sig selv vi have en effekt.
Hvis vi venter med at gøre noget og det ændrer sig af sig selv, kan det så ikke virke for voldsomt og for hurtigt??
Og tak for den udførte fremgangsmåde, hvis vi giver os i kast med at prøve at ændre rytmen. Det er rart at have noget at gå efter.
Nu bliver jeg pludselig i tvivl om hvad der er bedst at gøre! Jeg vil bare gerne hjælpe ham så meget som muligt ift den nye store verden :)
Det giver super fin mening ift de natlige opvågninger. I aftes prøvede vi dog noget andet. Vi gav han godnatgrød inden han blev puttet (ca 45 min før). Det gjorde at han selvfølgelig spiste lidt mindre af putteflasken, og så endnu mindre af drømmeflasken - måske kun det halve af normalt. Han vågnede så kl 4.30 og var helt vågen. Vi lå i en time og prøvede stille og roligt at få ro på men uden held og måtte til sidst stå op.
Det var selvfølgelig kun ét forsøg men ikke ligefrem en der giver lyst til at prøve igen :)
Det er ikke altid let at afkode hvad der lige "går galt".
Med venlig hilsen
Mor