Brev:
Søvn og sove videre - 4 mdr.
9. april 2021
Alder:
4 mdr.
Søvn og sove videre - 4 mdr.
Hej Helen
Tak for dit svar sidst angående søvn og bryst.
Der er på ganske få dage sket en ændring i min datters søvnmønster. Hvor hun før kun kunne holde sig vågen i ca halvanden time så er det nu 2 - 2,5 times vågentid. Og hun trives ikke længere med powernaps i løbet af dagen.
Jeg kan nu ligge hende fra mig i barnevognen mens hun stadig er vågen men døset hen af amning og hun lukker øjnene med det samme så det er skønt. Problemet er nu at hun stadig vågner efter 30-40 minutter, men hvor hun før var frisk så er hun nu stadig rigtig træt og ked af det. Pt er jeg så nødt til at tage hende op og amme hende videre i søvnen hvor hun så sover “færdig” i mine arme.
Jeg har prøvet st trille med hende, nusse osv men hun vågner i et stort skrig og kan slet ikke komme tilbage i søvnen selv.
Jeg tror egentlig mest jeg efterspørger om det så er en “fase”. Skal jeg lade vær med at amme hende videre i søvnen så det ikke bliver en “vane” for hende?
På forhånd tak
Med venlig hilsen
Sabrina