Brev:
Nat putning i evigheder
13. januar 2021
Alder:
11 mdr.
Nat putning i evigheder
Hej Helen...
Nu har vi brug for dine tanker igen...
Efter sidste gang vi skrev. Er det lykkes os at vi putter N til hver lur i barnevogn. Dog med lidt sang/stille snakken/nusning d. 3. Øje og lidt vugge med vognen tager det alt mellem 1 og 5 min... Perfekt 💥💥💥
Vi har 2 hoved problemer, vi gerne vil vende med dig..
Det første er N's putning om natten. Og hendes rytme der stadig svinger en del. Hun er startet i dagpleje. Og pt er vi under indkøring og hun er der Ca 30min alene hver morgen.. I næste uge skal hun prøve at sove sin første Middagslur derhenne...
Jeg prøver at beskrive en nogenlunde dagsrytme for dig, så kan jeg forklare herefter...
Godmorgen : mellem 5 og 6... Ofte virker hun meget træt når hun vågner omkring kl 5.00 jeg tilbyder hende ofte bryst her. I håb om at hun sover videre.. I mange tilfælde gør hun det ikke...
6.30:.morgenmad - havregrød i forskellige afskygninger, Overnight oats fx... Her spiser hun alt mellem ingenting og 3 skeer, nogen dage spiser hun måske en halv dl.. Måske 1 gang i ugen 🌞🌞
7.30 cykler vi til dagplejen og er der Ca 7.45..
8.30 i dagplejen eller herhjemme bliver hun tilbudt frugt i div afskygninger. Brød med smør. Eller smørreost. Og evt en smoothie til at slutte af på... Ofte spiser hun alt mellem ingenting og en enkelt bjælke brød.
9.00 : cykler vi hjem fra dagplejen, og hun er Så træt af hun falder i søvn (hjemme gør hun det på samme tidspunkt) hun sover gerne til kl 11- 11.30..
11.45: frokost.. : falafler, moste kartofler med lidt grønt, kogt grønt. Frisk grønt. Aftenmads rester.. U Name IT. En gang imellem rugbrød...
13.30 og lidt om and off. Får hun tilbudt snacks og jeg laver hver dag en smoothie til hende. Ofte bestående af al verdens frit og grønt. Chia. Avokado. Hørfrø olie, havregryn. Hvide bønner. For at sikre mig hun får noget ordentligt ind.. Den ryger altid ned❤️🙏
Når klokken så er alt mellem 14.30 og 15.00 : er N voldsomt træt. Og vi må putte hende... Hun sover gerne til kl 16.00 nogen gange 17, andre gange 18.00! Hvilket jo resultere i hun først hopper i seng kl 22.00 eller noget... Vi aner ikke hvad vi skal. Vi har prøvet at holde hende oppe, der er hun bare slet ikke træt, hun græder piver vil ikke spise aftensmad osv. Og ender med at blive puttet kl 18.00 for muligvis at vågne igen efter 2 timer. Også bruge laaaasng tid på at blive puttet igen...
17.30: aftensmad, her spiser hun igen alt mellem 0 og minimalt...
18.15 : bad, tørres hygges og puttes i natdragt...
I seng... Vi sigter på at der går Ca 3-4 timer når hun bliver puttet til natten med mindre hun viser tydelige træthed tegn før ... Hvilket hun på det tidsinterval..
Der bliver sagt godnat til hele familien.. Lyset slukkes og med natlampen tændt. Vi ammer.. Fra begge bryster... Hun trækker sig væk til sidst, og indikere at hun vil hen i sengen.. Hun bliver lagt. Men før hun rammer madrassen starter cirkuset. Hun hopper rundt. Laver høje lyde. Banker hivedet i sengen. Kaster bamser udover. Pylre lidt lille sig ned rejser sig op. Det er umuligt at berolige hende og få hende ned i gear. Jeg sidder på en stol ved siden af. Er helt stille. Når hun rejser sig og græder. Rejser jeg mig. Krammer hende (imens hun er i sengen) og siger det er nat og hun skal sove. Og ligger hende der igen... Det her står på i alt mellem 1time og 2... Indtil hun er så klar at jeg kan blive med at nusse hende. Også overgiver hun sig...
Vi har også prøvet at gå og komme igen. Men hun bliver jo voldsomt ulykkelig. Men er løbet tør for ideer nu.. Vi trænende før på din opfordring at hun skulle lære at falde i søvn. Det virkede i barnevognen. For til at starte med ammede jeg hende lignende i vores seng. Hvor hun fik lov til at Jerne rundt. Hvor til vi endte med at putte hende i sengen. Der er ingen forskel i piveri og længde.
For det meste venter vi med Nat amningen til hun selv vågner. Hvilket hun gør Ca kl.. 3.00, og hun ammer kl 3.00 eller 5.00 har ingen forskel på hendes madindtag. Hvilket stadig er meget frustrerende at hun i lange tider ikke rigtig spiser.
Det skal dog siges udover det er hun en meget glad pige som udvikler sig med lynets hast, hun har gået siden hun var 9.5mdr... Hun er 12 mdr om 14 dage 🌞
Hvor længe skal de ha 2 lure? Og det er svært med dagpleje når hun kun kan holde sig vågen 3 timer fra hun står op...
Nå men håber det gav dig nogen tanker
Med venlig hilsen
Far og mor