Opfølgning og putning

4. januar 2021

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Opfølgning og putning

Hej Helen, tak for dit svar.

Mange af de ting giver god mening og er til stor hjælp, nu ved vi hvad vi skal gøre, og vi har også langt hen af vejen gjort mange ting før, dog er der en ting vi skal have ekstra råd til.

Putning! Lige nu bliver vores datter puttet af mor i sit eget værelse omkring 19.30-20.00 tiden. Her bliver hun ammet men falder meget ofte i søvn ved brystet. Mor prøver at ligge hende ned i tremmesengen bagefter amning, men hun vågner altid og græder og skriger. Og det er både selvom hun ligger eller bliver sat ...

Annonce

... op i sengen. Det eneste der hjælper er igen amning eller hvis vi går ned i stuen. Dette sker ofte efter en 45 minutters prøven.

Dog har det få gange hjulpet hvis mor ammer hende i vores egen seng og vi ligger helt tæt. Så kan hun falde i søvn efter en halv til en hel time. Dette er dog ikke optimalt da mor ingen aften får :)

Så hvordan får vi putningen til at fungere uden gråd? Har du nogle gode råd til hvordan hun kan føle sig tryg nok ved at blive lagt i sengen og ikke græde sig selv liggende i søvn.

Med venlig hilsen
R og S

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Tilskudsblanding

En tilskudsblanding er en modermælkserstatning, der kan gives som tilskud til anden ernæring. Det vil sige, at barnet ikke kan leve af en tilskudsblanding alene.

En almindelig modermælkserstatning kan barnet få fra fødslen, hvor en tilskudsblanding ofte først anbefales fra 6 måneder, hvor barnet naturligt også får skemad.

Er du i tvivl kan du altid læse på pakken. Det vil fremgå af indholdsdeklarationen, hvorvidt der er tale om et fuldgyldigt præparat eller ej....

Læs mere i Babylex

Æbler og æblemos

Barnet kan fra 6 måneder spise al slagt frugt, frisk eller kogt. Frugten bør stadig moses, og æblemos vil ofte være et hit hos børn - især hvis det serveres, som topping på en grød. Rå æbler bør du dog være opmærksom på.

Børn under 3 år bør ikke få fødevarer, som er meget hårde eller som knækker let. En stor æblebåd kan knække og sætte sig fast i halsen, og af samme grund kan det ikke anbefales at give små børn et helt æble at gnave af. Du skal også være opmærksom på skrællen,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid gode råd... Din hjemmeside er til stor hjælp. Især for os udenlandsdanskere som ikke har en sundhedsplejerske til rådighed på samme måde som man har i Danmark.

Tak, for alt det du gør.

Udlandsdanskeren