Brev:
Opfølgning og putning
4. januar 2021
Alder:
12 mdr.
Opfølgning og putning
Hej Helen, tak for dit svar.
Mange af de ting giver god mening og er til stor hjælp, nu ved vi hvad vi skal gøre, og vi har også langt hen af vejen gjort mange ting før, dog er der en ting vi skal have ekstra råd til.
Putning! Lige nu bliver vores datter puttet af mor i sit eget værelse omkring 19.30-20.00 tiden. Her bliver hun ammet men falder meget ofte i søvn ved brystet. Mor prøver at ligge hende ned i tremmesengen bagefter amning, men hun vågner altid og græder og skriger. Og det er både selvom hun ligger eller bliver sat op i sengen. Det eneste der hjælper er igen amning eller hvis vi går ned i stuen. Dette sker ofte efter en 45 minutters prøven.
Dog har det få gange hjulpet hvis mor ammer hende i vores egen seng og vi ligger helt tæt. Så kan hun falde i søvn efter en halv til en hel time. Dette er dog ikke optimalt da mor ingen aften får :)
Så hvordan får vi putningen til at fungere uden gråd? Har du nogle gode råd til hvordan hun kan føle sig tryg nok ved at blive lagt i sengen og ikke græde sig selv liggende i søvn.
Med venlig hilsen
R og S