Brev:
Sove problemer
3. januar 2021
Alder:
4 år, 6 mdr.
Sove problemer
Kære Helen
Jeg bliver simpelthen nødt til at få dine tanker/råd om vores problem med vores mellemste barn,
Vi har 3 børn. Storesøster på 9 år, storebror/lillebror E. på 4 ½ år og lillebror på 7 måneder.
Den store og lille køre bare derud af og der er ikke de store problemer med dem :) men vores mellemste har der altid været udfordringer med. Han har aldrig ville spise, han vil ikke lave stort på toilettet (gør det stadig i en ble) og nu vil han heller ikke sove alene.
Han er SÅ sød, kærlig og dejlig en dreng, men lige nu bliver vores toldmodighed sat på prøve, da vi har rigtig mange ting om ørene med den lille ny.
Maden og bleen kan jeg leve med og vi er kommet til det punkt, at det bliver når HAN er klar til det... men søvnen kan vi snart ikke holde til mere.
Da lillebror kom til verdenen sov min mand på en madras, sammen med E. på hans værelse. Så kunne de få en god nattesøvn og jeg kunne have lillebror i dobbeltsengen og give mad om natten.
Nu er lillebror blevet 7 måneder og sover på sit eget værelse (lige op af vores soveværelse) og sover fint hele natten (får selvfølgelig en enkelt flaske) og far er kommet ind i dobbeltsengen igen.
Det er jo super svært for E. at forstå han pludselig skal sove alene igen (hans værelse ligger i den anden af huset, ved siden af storesøsters) og det resulterer i at han vågner HVER nat ved 21-22 tiden og kommer ind i stuen. Det er komplet umuligt at få ham til at sove igen. Han sover først når en af os går i seng sammen med ham.
Vi fik så den ide at ligge en madras inde ved siden af vores seng og så kunne han putte sig derind, hvis han vågnede. Men det har vist sig at være en dårlig ide. Han kommer ind HVER nat og han sover uroligt og vågner også når lillebror skal have flaske :(
Hvad pokker kan vi gøre for at få ham til at sove hele natten i sin egen seng :( Vi har forsøgt at snakke med ham om det, men det virker ikke. Man skulle tro han havde en lille alarm i kroppen, der vækker ham om aftenen og så har han den ide om at han skal gå ind til os ;)
Det skal siges at han kommer i seng mellem 18.30 -19.00 alt efter hvor aktiv dagen har været og så sover han normalt til en 6 tiden, hvor vi alle står op.
Håber du kan give os et par ideer til nogle ting vi kan forsøge, så mor og far også snart kan få lidt nattero :)
Med venlig hilsen
Mor