Rutine ændring

24. november 2020

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Rutine ændring

Hej Helen.

Jeg er, som du anbefalede mig, begyndt at ændre sove og spisetider for min datter, da hun jo skal starte i dagpleje til januar.

Jeg vækker hende til det tidspunkt jeg forventer hun skal op, kl. 6 og tilbyder morgenmad 6:30. Dette er ikke taget godt imod. Min datter spiste før, syntes jeg, en god portion morgenmad kl. 8 og ingen morgenflaske.

Det er anden dag med ændring og første dag spiste hun 8 skeer, men hun var ikke synderligt interesseret.

Idag har hun, hold nu fast, kun spist 1 ske havregrød og 2 bidder brød til formiddag, kl. 9 hvor hun ellers spiste ...

Annonce

... et halvt stykke kl. 10 inden ændring af tidspunkt.

Jeg er begyndt at tilbyde hende morgenflaske igen, kl. 5 da jeg er bekymret for hendes indtag.

Efter jeg har ændret hendes tidspunkt fra at komme op fra kl. 8 til kl. 6, er hun pylret og vil have nærkontakt til hun bliver lagt igen kl. 8 til formiddagslur (disse tidspunkter for søvn og mad er efter dagplejemors rutine)

Jeg håber og tror på det bare er fordi hun skal til at mærke sult på andre tidspunkter.

Her til mit spørgsmål:

- er det fordi hun bare skal vende sig til nye spise tidspunkter?

Med venlig hilsen
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Tun og børn

Har du børn mellem 0 og 14 år, er det vigtigt, at du serverer masser af forskellig fisk for dem – men nye beregninger viser, at børn under 3 år bør få andre typer fisk end tunbøffer og udskæringer fra andre store rovfisk samt dåsetun.

Problemet med tunbøffer og andre store rovfisk er, at selv ved indtag af en lille mængde, kan barnet få kviksølv i en mængde, der kan skade barnets udvikling.

Alle børn op til 14-års alderen bør styre uden om tunbøffer og andre...

Læs mere i Babylex

Vaccination

De danske sundhedsmyndigheder anbefaler følgende vaccinationer:

- 3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 1 og PCV7-1

- 5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 2 og PCV7-2

- 12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 3 og PCV7-3

- 15 mdr.: MFR 1

- 4 år: MFR 2 (pr. 1. april 2008)

- 5 år: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

- 12 år: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for denne form for brevkasse - den er helt fantastisk for en 1. gangs mor som mig, som altid er bekymret for om jeg nu gør tingene godt nok:-) Så et tak herfra.

Helle, mor til dreng på 1 år