Voldsom gråd og strider imod om natten

23. november 2020

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Voldsom gråd og strider imod om natten

Hej Helen,

Vi har en knægt på nu 1år, og vi har siden han blev 4 måneder døjet med voldsom gråd om natten. Han får aftensmad 17-17:30, kommer i bad ca 30 min senere og bliver puttet kl 19, her oplever vi lidt gråd men slet ikke så høj grad som om natten...

Helvede bryder løs mellem 21-23 her er det så voldsom en gråd at han bare svejer ryggen, strider imod, vil ikke have sutten og tårerne pibler ud af ham, ja intet hjælper ikke her.

Vi har været ved ørelæge, der er intet i vejen, jeg har flere gange påpeget det ved lægen men de tager det ikke alvorligt og siger der ikke er noget, fordi de ser ham om dagen som en super glad dreng. Der er heller ikke noget om dagen ...

Annonce

... udelukkende om natten vi har problemet og nogle aftner.

Han får hverken flaske eller bryst mere og det har han ikke fået siden han blev 10 måneder. Det stoppede vi med da vi fik af vide det kunne give luft i maven.

Når han strider imod kan der komme prutter men jeg kan ikke finde ud af mere om det er luft eller om han har ondt i maven.

I går nat prøvede vi at give ham panodil da han græd så voldsomt, og 20 min senere faldt han til ro.

De her "anfald" vare i alt mellem 20 min til 3 timer og vi er simpelthen ved at rykke hovedet af os selv af frustration over han græder så meget om natten.

Hvad kan vi gøre ? Ved du hvad det skyldes alt den gråd?

Med venlig hilsen
Mikkels mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Barselsorlov

I har begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter har I 32 ugers forældreorlov hver, som I frit kan fordele mellem jer. Det er dog kun i 32 uger af jeres...

Læs mere i Babylex

CE-mærket

Se efter CE-mærket når du køber legetøj

Legetøj skal være CE-mærket. Det er en sikkerhed for at legetøjet opfylder en række krav til sundhed, sikkerhed og miljø. CE-mærket er fælles for Europa og det er Forbrugerstyrelsen, Sikkerhedsstyrelsen og Miljøstyrelsen, der holder øje med at reglerne for CE-mærkning overholdes. Der foretages løbende stikprøvekontroller for at kontrollere at det legetøj, vi kan købe til vores børn, er i orden.

Du skal også være opmærksom på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så sætter jeg mig endelig ned og skriver et brev til dig :o)

Jeg har fulgt med i din fantastiske brevkasse fra før min datter, på snart 11 mdr, blev født og har tit kunne bruge et råd på vejen af dig, men det er som sagt først nu, at jeg får sat mig ned og skriver selv. Købte endda også din bog, selvom den (desværre) først udkom da min datter vist var ved at være en 4-5 måneder ;o) Ja, jeg betegner mig faktisk som lidt af en fan, he-he ;o)

Mange hilsner (og ja, jeg har altså også lyst til at give et knus) fra "Mor"