Brev:
Søvnproblemer - klar til at tage kampen op
26. oktober 2020
Alder:
8 mdr.
Søvnproblemer - klar til at tage kampen op
Hej Helen,
Vi har i længere tid (måske altid, men i hvert fald siden femte tigerspring/de første tænder) haft problemer med vores søns søvn, og nu kan vi ikke holde til det længere - vi er klar til at tage kampen op og få styr på vores hverdag.
Lige nu er det meget udfordrende at putte ham til natten, og så vågner han minimum en gang i timen og vil ammes. Han vil ellers slet ikke have brystet i løbet af dagen. Lure kan han kun sove i en trillende barnevogn, og de er oftest under en time. Om aftenen er det kun mor, der dur. Han skriger, hvis far prøver at putte, og han stopper faktisk ikke, før jeg kommer tilbage - også selvom der går timer. Lang historie kort, så er vores hverdag forbundet med meget stress og dårlige nerver. Vi når ingenting, fordi alt handler om at få ham til at sove, og når det ikke lykkes, bebrejder vi os selv.
Vi synes, vi har prøvet rigtig mange ting, men nu tror jeg bare, vi har brug for en god, fast rytme med nogle gode metoder, vi kan holde os til, og det kan vores egen sundhedsplejerske ikke give os. Det skal siges, at vi har været ved læge og få tjekket maven og ørerne. Såvidt vi ved, fejler han ikke noget.
Vores mål er:
1. Han skal have den søvn, han har brug for både dag og nat
2. Natamningerne skal udfases
3. Far skal med tiden kunne putte
4. Han skal kunne sove i sin egen seng
5. Lure skal ikke kun kunne lade sig gøre i en trillende barnevogn
6. Vi vil gerne have en rytme
Jeg forestiller mig, at vi ikke når ovenstående uden at skulle gennem en hård tilvænningsperiode. Hvordan håndterer vi det, når vores dreng bare ikke vil?
Jeg håber, du kan hjælpe os.
Med venlig hilsen
En træt mor :-)