Brev:
Ændring i søvnrytme, part III
11. september 2020
Alder:
3 mdr.
Ændring i søvnrytme, part III
Kære Helen,
Jeg ville lige give dig en opfølgning på aftenens/nattens forløb efter at have givet "dream-feed" for første gang. Har nemlig enkelte spørgsmål i forbindelse med dette.
Jeg ammede min datter da hun blev lagt omkring kl. 19.30 og gav hende så "dream-feed" kl. ca. 22.30. Hun vågnede slet ikke og det gik helt smertefrit. Hun vågnede første gang kl. 01.45. Min mand prøvede at give hende sutten et par gange, da vi havde aftalt at hun helst ikke skulle ammes før tidligst 3 timer efter. Men endte med at blive nødt til at amme hende, for at få hende til at falde lidt til ro, og hun var så også virkelig sulten.
Hun vågnede så igen kl. 04.45 hvor hun fik mad igen. Herefter og frem til kl. 06.30 vågnede hun en del gange. Og alle gange er med gråd, men hun falder forholdsvis hurtig til ro igen. Vi giver hende sutten og beroliger hende.
Mit spørgsmål er derfor om vi skal forvente, at der er en form for "indkøringsperiode" hvad angår "dream-feed", før vi kan se, at det virker? Med andre ord, der er ikke instant effekt fra dag 1:)?
Umiddelbart er de 2 amninger jo fine nok i forhold til tidspunktet, selvom jeg jo helst gerne vil have rykket den første lidt længere frem:) Men tænker det kommer stille og roligt, nu vi har indført "dream-feed"?.
Det er mere alle de gange hun vågner og græder omkring amningerne, som er "hårde". Her tænker jeg, at som du skrev, det har meget at gøre med hendes udvikling og alder og alt det der sker med hende i øjeblikket.
Tusind tak for hjælpen:)
Venlig hilsen
Mia