Ændring i søvnrytme, part II

10. september 2020

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Ændring i søvnrytme, part II

Kære Helen,

Mange tusind tak for dit hurtige og utrolig fyldestgørende svar. Alt hvad du skriver i forhold til søvnen og hvordan ens barn kan være, matcher 100% på min datter. Kan f.eks. ligge hende i midten af hendes seng, og kan så finde hende liggende oppe i den anden ende, når hun vågner. Så må sige, at hun mosler en del rundt:)

Jeg startede i går på at sætte aktivt ind i forhold til hendes lurer og forløb således:

1. lur: 2.15
2. lur: 1.35
3.lur: 30 min

Så synes det tegner til at blive godt. I forhold til det du ...

Annonce

... skriver omkring en sen aften-amning, så havde jeg faktisk også selv tænkt over dette. Men har ikke ville gøre det, eftersom det var noget nyt. Men det lader til at jeg godt kan.

Dog har jeg et spørgsmål omkring tidspunktet. Vi ligger som bekendt vores datter omkring 19.30. Vil det være passende at amme hende omkring kl. 22.30 eller er det for tidligt? Tror nemlig jeg vil have meget svært ved at holde mig vågen til kl. 23.30:)

Tusind tak for hjælpen:)

Ved venlig hilsen
Mia

Ps. Både din bog om mad og søvn er allerede indkøbt;)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

RS virus

RS-virus eller respiratorisk syncytialvirus er i vintermånederne den hyppigste årsag til akut bronkitis hos små børn og RS-virus kan også udvikle sig til lungebetændelse.

RS-virus er meget smitsomt og det rammer typisk børn under to år og ofte er børnene under seks måneder. Det er især større søskende, som smitter de mindre søskende, som så kan blive rigtigt syge og kræve indlæggelse. RS-virus er dog sjældent livstruende og barnet kommer sig igen uden men.

De...

Læs mere i Babylex

Fødder

På grund af den trange plads i livmoderen, bliver mange børn født med indaddrejede fødder. Det kan være den ene fod eller begge. Små børn fødes også let hjulbenede. Det har ofte ingen betydning, og det retter sig efterhånden, som barnet bliver ældre. Nogle børn bliver født med klumpfod, også kaldet varusfod eller talipes equinovarus. Dette kræver speciel behandling.

Den sunde babyfod er bred og med en smal hæl. Barnet kan let sprede sine tæer. Alle børn er platfodet indtil...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for dit tidligere svar, som gav os meget ro omkring vores 4 uger for tidlig fødte datters måltider.

I det hele taget tak for denne brevkasse, den hjælper mange forældre... jeg er taknemmelig helt inde i mit dybeste over den tid du bruger, dine lange og fyldestgørende svar og din evne til at forstå....!!

Mor til pige født 4 uger for tidligt