Brev:
Lille søster på 15 uger vil ikke sove selv
8. september 2020
Alder:
3 mdr.
Lille søster på 15 uger vil ikke sove selv
Hej Helen
Er kæmpe fan af dine bøger og den hjælp du tilbyder os mødre 😊
Vi var så heldige at blive beriget med en datter mere tilbage i maj måned.
Det har været en hård start og hun græd næsten hele tiden i starten og græder stadigvæk en del, når hun er vågen. Hun er super god til at holde øjenkontakt og vil rigtig gerne snakkes med, dog er hun ikke super fan af at ligge selv, hverken i barnevognen, på gulvet eller andre steder. Hun vil helst være ved mig også når hun skal sove hendes lurer om dagen. Hun er flaskebarn og spiser Ca. Hver 3 time også om natten. Her spiser hun Ca. 100-170 ml. Hun rammer Ca. De 1000 ml om dagen.
Hun vejer Ca. 6.5 kg og har altid taget godt på, så er ikke så nervøs for det. Men om dagen vil hun som sagt kun sove på min arm. Hvis jeg ligger hende i liften eller i hendes seng sover hun Maks. 30-45 min. Hos mig kan hun sove 2 timer. Når hun vågner er hun ofte ked af det og græder meget.
En normal dag hos os ser således ud:
Vi vågner Ca. Kl 6.30, hvor vi hygger lidt inde i sengen inden vi står op, så kommer hun ind og ligger lidt på hendes tæppe inde i stuen, derefter kommer hun op til mig.
Kl.ca. 8 spiser hun Ca. 130-150 ml. Falder i søvn i mine arme. Inden hun er helt faldet hen ligger jeg hende ind i liften. Hun sover Maks. 30-40 min. Forsøger at få hende til at sove mere, men uden held. Hun er gerne ked af det.
Vi forsøger at lege, hygge og sludre lidt, dog kan hun ikke så lang tid af gangen, da hun hurtig bliver ked af det og kun vil være ved mig.
Kl. 11 får hun igen flaske og jeg forsøger at putte hende. 30 min senere er hun vågen og dybt ulykkelig. Derefter kan jeg tage hende på armen og hun sover Ca. 2 timer.
Hun vågner gerne ved en 13.30 tiden og så leger vi lidt og hygger.
Hun spiser kl. 14 igen og Ca. Kl 15.00 falder hun igen i søvn hos mig og sover 1.5-2 timer.
Hun spiser gerne igen ved en 17 tiden, derefter hygger vi forsøger igen at ligge hende på tæppet, hvilket hun ikke er så glad for. Omkring kl. 18-19 stykker er hun gerne helt hysterisk.
Hun vil gerne spise igen ved en 19.30 tiden og falder gerne i søvn omkring kl. 20.00 på min arm. Her sover hun gerne indtil jeg går i seng omkring kl. 23. Nogle gange spiser hun kl. 22.30 andre gange kl. 23. Jeg kan sagtens ligge hende i hendes egen seng om natten.
Hun vågner kl. Kl. 02-03 og spiser for derefter at blive lagt i hendes seng igen også sover hun til 05-06 hvor hun spiser igen og for det meste sover hun videre indtil kl. 06. 30
Synes det er hårdt at finde tid og overskud til hendes storesøster og hverdagen, da hun er ved mig hele tiden og gerne er ked af det. Er der noget jeg kan prøve at gøre anderledes.
P. S. Hun er blevet tjekket af lægen flere gange og fejler intet😊
Hilsen en mor, der føler hun ikke helt har overskud.