Brev:
Søvn og rutiner - 3 mdr.
2. august 2020
Alder:
3 mdr.
Søvn og rutiner - 3 mdr.
Hej Helen
Jeg vil spørge lidt til søvn, rutiner og om jeg overser noget...
Først må jeg fortælle at jeg selv sover ret dårlig og altid har gjort det. Jeg sover let, vågner ved lys og lyde og drømmer.. måske netop derfor, er det vigtigt for mig, at søvnen fungerer for min søn.
Som det er lige nu får han en flaske ved 19-20 tiden og så sover han ved 21 tiden. Så melder han sig igen ca kl 1 og kl 5-6 stykker. Han sover igennem begge flasker og vi sover til ved 9 tiden.
Jeg bruger gerne en times tid på hver flaske om natten, og bruger meget tid på at få bøvset af. Ikke altid lykkedes det. Han kan godt ligge uroligt om natten (sådan oplever jeg det - jeg registrerer også alt) og nogen gange er det en prut, nogen gange står jeg op og ser om han kan bøvse mere, især hvis han ikke fik bøvset ved sidste flaske.
Ved 7-8 tiden kan han godt blive lidt urolig igen og ville nok vågne, hvis ikke det var fordi jeg tog ham over på min mave. Jeg har simpelthen bruge for den eller, hvis jeg er heldig, de 2 timers ekstra søvn for jeg kan ikke sove lur om dagen. Så selvom han faktisk sover 12 timer, kan jeg godt nogen gange kun få 3 x 2 timer..
Jeg er begyndt at gå i seng, når han er lagt ved 21/21:30 tiden, men det giver selvfølgelig ikke min mand og jeg, meget voksen tid.
Så var det ideelt så sov ham måske fra 19-7 og jeg sov bedre! Men jeg er egentlig bare i tvivl om, om jeg kan forvente mere af han nu.. om det kommer senere eller om jeg skal søge en anden rutine.. som det er lige nu, så hvis han falder i søvn før kl 20, så vågner han efter 30 min og bliver hurtigt urolig og græder og han faktisk gøre det i op til 2 timer, den ene gang? Så, bør jeg gøre noget anderledes? Kan jeg forvente andet? Skal jeg bare gøre det sådan for MIN søvn eller hvad..
Jeg håber du forstår min mening med brevet og min tvivl
Med venlig hilsen
Louise