Søvn og rutiner - 3 mdr.

2. august 2020

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Søvn og rutiner - 3 mdr.

Hej Helen

Jeg vil spørge lidt til søvn, rutiner og om jeg overser noget...

Først må jeg fortælle at jeg selv sover ret dårlig og altid har gjort det. Jeg sover let, vågner ved lys og lyde og drømmer.. måske netop derfor, er det vigtigt for mig, at søvnen fungerer for min søn.

Som det er lige nu får han en flaske ved 19-20 tiden og så sover han ved 21 tiden. Så melder han sig igen ca kl 1 og kl 5-6 stykker. Han sover igennem begge flasker og vi sover til ved 9 tiden.

Jeg bruger gerne en times tid på hver flaske om natten, og bruger meget tid på at få bøvset af. Ikke altid lykkedes det. Han kan godt ligge uroligt om natten (sådan oplever jeg det - jeg registrerer også alt) og nogen gange er det en prut, nogen gange står jeg op og ser om han kan bøvse mere, især hvis han ikke fik bøvset ved sidste flaske.

Ved 7-8 tiden kan han godt blive lidt urolig igen og ville nok vågne, hvis ikke det var fordi jeg tog ham ...

Annonce

... over på min mave. Jeg har simpelthen bruge for den eller, hvis jeg er heldig, de 2 timers ekstra søvn for jeg kan ikke sove lur om dagen. Så selvom han faktisk sover 12 timer, kan jeg godt nogen gange kun få 3 x 2 timer..

Jeg er begyndt at gå i seng, når han er lagt ved 21/21:30 tiden, men det giver selvfølgelig ikke min mand og jeg, meget voksen tid.

Så var det ideelt så sov ham måske fra 19-7 og jeg sov bedre! Men jeg er egentlig bare i tvivl om, om jeg kan forvente mere af han nu.. om det kommer senere eller om jeg skal søge en anden rutine.. som det er lige nu, så hvis han falder i søvn før kl 20, så vågner han efter 30 min og bliver hurtigt urolig og græder og han faktisk gøre det i op til 2 timer, den ene gang? Så, bør jeg gøre noget anderledes? Kan jeg forvente andet? Skal jeg bare gøre det sådan for MIN søvn eller hvad..

Jeg håber du forstår min mening med brevet og min tvivl

Med venlig hilsen
Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

30. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kamillete til baby?

Hej Helen I følge vores sundhedsplejerske, så bør vi ikke give kamillete til...

Annonce

Viden om børn:

K-vitamin til baby

Sundhedsstyrelsen (og WHO) anbefaler, at alle nyfødte babyer får K-vitamin lige efter fødslen. Dette gives som injektion i låret og er med til at forhindre indre blødninger. Når barnet har fået K-vitamin denne ene gang, skal det ikke gives igen.

Børn der ammes, får ikke ret meget K-vitamin via modermælken, og det betyder, at de har større risiko for K-vitaminmangel. K-vitamin dannes også i vores tarmsystem, og da nyfødte børn har et umodent tarmsystem, vil de ikke selv kunne...

Læs mere i Babylex

Klumpfod

Når børn fødes med en fod, der er bøjet indad, hvor fodsålen peger bagud og fodryggen fremad, så kalder man det klumpfod. Der er ca. 1 ud af 1000 børn der fødes med klumpfod og ca. halvdelen af disse har misdannelsen på begge fødder.

Man ved ikke hvorfor nogle børn fødes med klumpfod, men der er en vis arvelig tilbøjelighed. Man siger at risikoen for at føde et barn med klumpfod øges med en faktor 30, hvis en søster eller bror har lidelsen.

Drenge fødes hyppigere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

tak fordi du eksisterer! I 6,5 måned - siden min søn kom til verden - har jeg benyttet mig af din hjemmesiden og læst adskillige hjælpsomme svar/spørgsmål/artikler mm. Hvilken lettelse i øvrigt, at en del førstegangsmødre føler det samme som jeg selv; overvældet af kærlighed, nervøs, urolig, lykkelig, nysgerrig, komplet for meget etc etc:)

Din kærlige og varme jargon gør, at man straks føler sig tryg i at “dele” ens liv og baby med dig!