Brev:
Sove eftermiddagslur alene
20. maj 2020
Alder:
1 mdr.
Sove eftermiddagslur alene
Hej Helen,
Min datter på 7 uger, sover gode formiddagslure i hendes altan barnevogn. I dag sov hun 4 timer fra kl. 7 til 11. Andre dage sover hun 2x3 timer.
Min udfordring er, og har været siden hun var 2 uger, at få hende til at sove alene om eftermiddagen. Hun sover gerne lange lure i viklen på enten mig eller far om eftermiddagen, men jeg kan ikke få hende til at falde hen alene i altan barnevognen eller når vi triller med hende på gaden. Hun sover maks 30 min alene.
Hun er flaskebarn, da jeg ikke kan amme, og har deraf mavekneb og får 4 ml lactolose dagligt.
Det virker ikke til at hun er generet af hendes mavekneb når hun sover. Det er i de vågne timer det gør ondt på hende.
Hun sover fint om natten. 2 x 3 timer og sidste stræk er 1,5 til 2 timer.
Har du et forslag til hvordan jeg kan få hende til at sove om eftermiddagen? Og burde jeg vække hende om formiddagen hvis hun sover mere end timer?
Med venlig hilsen
Cecilie