Fra natflaske til putteritual

7. januar 2020

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Fra natflaske til putteritual

Hej Helen

Jeg har brugt dig siden min søn var 2 mdr gammel og det har alting været guld værd!

Han bliver 1 år om 3 uger, hold nu op det er gået hurtigt!
Han er flaskebarn og har været det siden spæd.

Han får nu en flaske til middagssøvn 150ml ca og en flaske til putning 210ml og sover så til næste morgen, af og til lige en opvågning ved en 4 tiden, han får en slurk vand og så sover igen

Den til nat får han i sengen og falder så i søvn efter, oftest med det samme uden problemer.

Nå men har hørt og læst en del at fra de er 1 år, skal MME så stille fjernes og letmælk introduceres samt andet putteritual.

Hvordan fjerner man bedst flaskerne og ...

Annonce

... især den om aftenen ?
Til aften nu, leger vi, bad, ser Gurli gris lige inden sengetid med dæmpet lys så han falder lidt ned inden han puttes.

Nattøj på; siger godnat, kram og kys hvor han så lægges med flasken mens der kører noget stille musik i baggrunden , noget der hedder Godnatsange fe, beroligende toner.

Skal man langsomt gå over til at læse historie imens han ligger med flasken eller hvad tænker du?

Hvis han sover til fx middag i barnevogn eller falder i søvn i bilen og vi begynder at snakke i nærheden af ham så vågner han, men ikke af andet larm.
Så frygter lidt det har samme effekt med historie at han blot vågner mere

Hmm..

Hilsen mor til T

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Stå selv

Mange børn kan slet ikke vente på at komme op i lodret stilling og vil allerede i 5-6 mdr´s alderen gerne trække sig op ved mors eller fars hænder. Når det lykkes er det dejligt med en hoppetur på mors og fars ben.

Vær dog opmærksom på at barnet skal være noget ældre før det er stærkt nok til selv at kunne holde sig oprejst. Først omkring 10 mdr´s alderen rejser de fleste børn sig ved møbler og andre faste steder.

At barnet vil stå, betyder ikke at barnet er parat...

Læs mere i Babylex

Barselshvile

Førhen i tiden var kvinder som lige havde født indlagt på sygehuset i flere dagen inden de kom hjem. I dag kommer man hjem så snart man har lyst og føler sig parat til det og det sker også at man kommer hjem før man som mor egentlig føler sig helt parat ... Det er mere og mere almindeligt at gå hjem allerede få timer efter fødslen.

Når man går tidligt hjem, så vil det være rigtig godt at den nybagte far har mulighed for at tage nogle dage fri, så den lille nye familie kan lære...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for dine lange svar, du er så dejlig fornuftig :) Jeg er glad for at læse, at du i det store og hele kan understøtte det, vi i forvejen har gjort.

Tak skal du have for dine svar

Venlig hilsen, mor til Sofia 8 måneder