Brev:
Fra natflaske til putteritual
7. januar 2020
Alder:
11 mdr.
Fra natflaske til putteritual
Hej Helen
Jeg har brugt dig siden min søn var 2 mdr gammel og det har alting været guld værd!
Han bliver 1 år om 3 uger, hold nu op det er gået hurtigt!
Han er flaskebarn og har været det siden spæd.
Han får nu en flaske til middagssøvn 150ml ca og en flaske til putning 210ml og sover så til næste morgen, af og til lige en opvågning ved en 4 tiden, han får en slurk vand og så sover igen
Den til nat får han i sengen og falder så i søvn efter, oftest med det samme uden problemer.
Nå men har hørt og læst en del at fra de er 1 år, skal MME så stille fjernes og letmælk introduceres samt andet putteritual.
Hvordan fjerner man bedst flaskerne og især den om aftenen ?
Til aften nu, leger vi, bad, ser Gurli gris lige inden sengetid med dæmpet lys så han falder lidt ned inden han puttes.
Nattøj på; siger godnat, kram og kys hvor han så lægges med flasken mens der kører noget stille musik i baggrunden , noget der hedder Godnatsange fe, beroligende toner.
Skal man langsomt gå over til at læse historie imens han ligger med flasken eller hvad tænker du?
Hvis han sover til fx middag i barnevogn eller falder i søvn i bilen og vi begynder at snakke i nærheden af ham så vågner han, men ikke af andet larm.
Så frygter lidt det har samme effekt med historie at han blot vågner mere
Hmm..
Hilsen mor til T