Brev:
Pludselig gråd ved putning - part 2
7. januar 2020
Alder:
20 mdr.
Pludselig gråd ved putning - part 2
Hej Helen
Jeg er meget glad for dit svar og tænker, hvis det ok, jeg lige følger op :)
Du skriver det helt normalt at hun nu får en periode med seperationsangst og som du skriver gør vi alt det vi plejer ved putning.
Nu skriver du at det er godt vi gør alt det vi plejer, det bare er en periode de skal igennem, men mit spørgsmål er så.
Når hun nu har sovet så godt og hele natten altid, og har de putterutiner vi har nu osv. vender det gamle mønster så tilbage igen? Altså bliver hun nem at putte igen og vil hun igen sove hele natten uden problemer eller kan vi nu risikere at det er ødelagt?
Vi står også og skal flytte i April/maj og vi ved godt at det kan hun reagere på, men håber inderligt der er håb forude.
Siden jeg skrev sov hun igennem den ene nat hvor putning også kun 20 min så sov hun - vågnede dog 5.15 men hun sov da hele natten. Hun er igen efter ferien startet op i dagpleje og tænker os det måske spiller lidt på det hele?
I nat måtte jeg sidde ved hende i 2 timer før hun sov igen.
Jeg kan godt lide dit gode råd om det med at "stryge tøj" og det lykkedes da os min mand at kunne sætte døren på klem (den binder meget så for hun kan åbne den om natten/morgenen skal den stå åben) og da hun blev urolig så beroligede han hende ude fra i stedet for at gå ind.
Dog er problemet med denne øvelse at hendes værelse ligger direkte op af stuen, med en lille mellem gang som i meget lille og gulvet knirker som bare f.... så jeg har brug for et godt råd til hvad vi måske ellers kan gøre for at bare lige at være der når hun bliver urolig eller hun kan se os. Tænker lyset på værelset skal jo være slukket, dog har vi gjort brug af natlampe, som os hjælper hende lidt til ro, men jeg tænker hvis vi roder rundt derinde og gulvet knirker så forstyrre det vel bare mere end det gavner?
Hun har intet imod at ligge i sengen, det er når vi er gået problemet opstår, så hverken seng eller værelset er problemet.
Jeg er os lidt i tvivl om hvorvidt siden på hendes seng måske skal på igen? måske det gør hende mere tryg igen eller måske bliver det værre fordi hun netop er blevet vant til at kunne komme ind til os om natten også panikker hun måske endnu mere??
Jeg håber det er ok jeg kontaktede dig igen, for jeg er godt nok lidt forvirret i det her. Mest af alt så håber jeg bare det hele bliver normalt igen på et tidspunkt
Ved ikke om det kan hjælpe at sige at som jeg skrev i mit forrige brev så har allle de faser hun har været igennem været korte, som i maks 2 uger, at hun så måske bare generelt vil forsætte denne gode stime og være det nemme barn som vi har haft indtil nu?
Hilsen