Pludselig gråd ved putning - part 2

7. januar 2020

Kategori:
Alder:
20 mdr.

Pludselig gråd ved putning - part 2

Hej Helen

Jeg er meget glad for dit svar og tænker, hvis det ok, jeg lige følger op :)

Du skriver det helt normalt at hun nu får en periode med seperationsangst og som du skriver gør vi alt det vi plejer ved putning.

Nu skriver du at det er godt vi gør alt det vi plejer, det bare er en periode de skal igennem, men mit spørgsmål er så.

Når hun nu har sovet så godt og hele natten altid, og har de putterutiner vi har nu osv. vender det gamle mønster så tilbage igen? Altså bliver hun nem at putte igen og vil hun igen sove hele natten uden problemer eller kan vi nu risikere at det er ødelagt?

Vi står også og skal flytte i April/maj og vi ved godt at det kan hun reagere på, men håber inderligt der er håb forude.

Siden jeg skrev sov hun igennem den ene nat hvor putning også kun 20 min så sov hun - vågnede dog 5.15 men hun sov da hele natten. Hun er igen efter ferien startet op i dagpleje og tænker os det måske spiller lidt på det hele?

I nat måtte jeg sidde ved hende i 2 timer før hun sov igen.

Jeg kan godt lide dit gode råd om det med at "stryge tøj" og det lykkedes da os min mand at kunne sætte døren på klem (den binder meget så for hun kan åbne den om natten/morgenen skal den stå åben) og da hun blev urolig så beroligede han hende ude fra i stedet for at gå ind.

Dog er ...

Annonce

... problemet med denne øvelse at hendes værelse ligger direkte op af stuen, med en lille mellem gang som i meget lille og gulvet knirker som bare f.... så jeg har brug for et godt råd til hvad vi måske ellers kan gøre for at bare lige at være der når hun bliver urolig eller hun kan se os. Tænker lyset på værelset skal jo være slukket, dog har vi gjort brug af natlampe, som os hjælper hende lidt til ro, men jeg tænker hvis vi roder rundt derinde og gulvet knirker så forstyrre det vel bare mere end det gavner?

Hun har intet imod at ligge i sengen, det er når vi er gået problemet opstår, så hverken seng eller værelset er problemet.

Jeg er os lidt i tvivl om hvorvidt siden på hendes seng måske skal på igen? måske det gør hende mere tryg igen eller måske bliver det værre fordi hun netop er blevet vant til at kunne komme ind til os om natten også panikker hun måske endnu mere??

Jeg håber det er ok jeg kontaktede dig igen, for jeg er godt nok lidt forvirret i det her. Mest af alt så håber jeg bare det hele bliver normalt igen på et tidspunkt

Ved ikke om det kan hjælpe at sige at som jeg skrev i mit forrige brev så har allle de faser hun har været igennem været korte, som i maks 2 uger, at hun så måske bare generelt vil forsætte denne gode stime og være det nemme barn som vi har haft indtil nu?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

Annonce

Viden om børn:

Hoppegynge

En hoppegynge anbefales ikke. Sundhedsstyrelsen skriver: "Til sunde børn frarådes hoppegynge og gangstole, da de forsinker normal udvikling. For handicappede børn gælder særlige regler, spørg sundhedsplejersken, lægen eller fysioterapeuten". Kilde, Sunde Børn, sst. 2003.

En hoppegynge belaster barnets ryg og ben og barnet får ikke en bedre balance af at sidde i en hoppegynge, det er ren underholdning og det kan barnet få på anden måde. Når barnet sidder i en hoppegynge er det en...

Læs mere i Babylex

Legetøj til baby og børn

Barnet har bedst af det nære samspil, der er mellem barnet og forældrene. Men i takt med at barnet bliver større og begynder at forholde sig lidt mere til verden omkring sig, vil det være godt, at der er legetøj, som barnet kan kigge på og undersøge.

Når barnet begynder at gribe, skal legetøjet passe til barnets lille hånd, og det er vigtigt, at legetøjet også egner sig til at komme i munden. Tingene skal være solide og uden skarpe kanter og spidser. Brug så vidt muligt legetøj,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Du är min absoluta förebild inom allt med barn och allt som rör barnuppfostran/sömn/mat/sjukdom. Trots att jag aldrig träffat dig känner jag ett 100% förtroende och respekt för dig och känner att din syn på barn och hur man ska hantera olika situationer är helt rätt. Det finns så många metoder och syn på området idag men du har en sån sund och kärleksfull inställning.

För att sammanfatta det jag precis skrev: Du är min "guru" inom området och jag är glad att jag Tack vare min danska svärmor fann din sida och äntligen kunde få den hjälp och feedback jag så väl behövde!

Tack
/Erika