Min søn 8 mdr, vågner op til 15x nat

10. december 2019

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Min søn 8 mdr, vågner op til 15x nat

Hej Helen

Jeg har skrevet før og fået hjælp men desværre er min søns søvn blevet værre (dog ikke pga rådene, de har været gode)

Han bliver lagt kl 19. / 19.30 og vågner derfra hver time og efter kl 24 kan det være helt ned til hver 20-40 min og der kan gå længe imellem hvornår han sover videre. Han ligger uroligt og kaster sig rundt i sengen. Han klynker og brokker sig men græder ikke som sådan. Nus eller sut gør ikke at han sover videre. Men nusser man ikke eller giver sut starter han på at græde. Han er tjekket for alt det sædvanlige. Så tror ikke ...

Annonce

... at han har ondt. - kan jeg gøre noget forkert i løbet af dagen?

Vi er stoppet med mælk om natten, hvilket han ellers før brugte til at sove videre på om natten. Vi er SÅ trætte. Jeg har sat en natoptager til som viser der kun er 2 timer sammenlagt hvor der er helt ro. Jeg er bange for min søns udvikling? Når han ikke får mere søvn end det? Han sover fint dag. 2x 1.5 timer.

I dagtimerne er han meget hyper og der skal helst ske noget eller han skal underholdes. Han har svært ved at lege selv for længe af gangen. Han sover btw hos os i egen seng.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Honning

Honning frarådes til børn under 1 år. Honning indeholder bakteriesporer og kan være infektionskilden vd spædbarnsbotulisme.

Botulisme er en sjælden sygdom, som skyldes et toksin (en forgiftning) dannet af den en sporedannende bakterie Clostridium Botulinum. Sporerne findes i omgivelserne, de er hårdføre og kan tåle kogning i flere timer.

Voksne og større børn bliver ofte ikke syge, da vores bakterieflora i tarmsystemet er anderledes. Men hos spædbørn medfører...

Læs mere i Babylex

Børneeksem

Børneeksem hedder også atopisk eksem eller dermatitis. Barnet får meget tør hud og hos de små børn kan eksemet sidde over alt på kroppen. Hos de lidt større børn sidder eksemen ofte i albuebøjninger og knæhaser.

Atopisk eksem kaldes børneeksem fordi det stort set kun rammer børn og ofte starter indenfor det første leveår. Hvis barnet har meget eksem og er generet af dette, vil det altid være en god idé at få barnet undersøgt, for at afklare om eksemen skulle hænge sammen med...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Helen har altid et godt råd og det som overrasker mig mest er faktisk hvor go' hun er til at sætte sig ind i min verden og hvordan hun hurtigt fornemmer hvordan hun skal takle mig som person.

Camilla Martin