Sover dårligt om natten - snart 10 mdr.

14. november 2019

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Sover dårligt om natten - snart 10 mdr.

Hej Helen

Så er den gal igen - vores dreng på snart 10 måneder har den sidste måneds tid sovet frygtelig dårligt om natten! Puha mor er her er træt, og jeg skal begynde på arbejde om blot få dage, hvilket jeg da slet ikke kan overskue på stående fod :(

Han har altid sovet fint om natten og dagen, men nætterne er bare hårde lige nu.
Han har gået i dagpleje i snart en måned og han er super glad for at være der og det hele går rigtig godt
Om natten vågner han alt mellem kl 23.30 og kl 4 hvor han er vågen i en time til halv anden. Jeg går først ind til ham når han er utilfreds, ellers får han lov at ligge og pludrer med sig selv.

Men ofte efter 5-10 min begynder han at blive rigtig ked af det, og bliver nærmest panisk når jeg går ind og lægger ham ned. Sut vil han ikke, flaske vil han ikke.
Når der er gået lidt tid med det opgiver jeg og tager ham op. Bum så sover han, ligger ham ned, så græder han, tager op bum så sover han. Osv. sætter jeg mig ned med ham bliver ...

Annonce

... han sur, lægger jeg mig ind i vores seng er det nogen gange okay andre gange bøvler han rundt og til sidst bliver ked af det.

Men står jeg med ham og dynen rundt om og hvisker se min kjole så falder han til ro.. men mine arme er simpelthen udkørte og min krop er udkørt af at min natte søvn konstant skal afbrydes 1-2 timer hver nat.

Han spiser normalt mad, har ikke hård afføring, får grød inden sengetid, flaske at falde i søvn på, griner, leger og er en glad dreng ellers.

What to do? Kan man gøre noget, kan der være noget i vejen måske ?

Han har aldrig været vandt til at sove i vores seng og har sovet på eget værelse siden han var 3 måneder så det er heller ikke fordi det er noget nyt for ham

Nøj jeg er ved at være træt. Og vi kan ikke skiftes til at tage ham om natten da faren har været ude for en ulykke med sit knæ; så han er afhængig af sin søvn for at kunne klare sit arbejde. Han får smerte stillende til natten

Hilsen
En meget træt og bekymrende mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Forstoppelse

Hvis dit barns afføring er hård og knoldet, så har dit barn forstoppelse. Ofte vil barnet også have ondt i maven og være grædende. Børn der tilbydes modermælkserstatning får hyppigere forstoppelse, end børn der ammes. Men børn der ammes kan også godt få problemer med forstoppelse.

Får dit barn modermælkserstatning, skal du være opmærksom på, at blandingsforholdet er korrekt. Du kan også prøve at skifte till en anden type erstatning - der findes erstatninger, som er udviklet til...

Læs mere i Babylex

Mekonium - den første afføring

Mekonium er betegnelsen for den første afføring, som spædbarnet har. Afføringen er sort og klæbrig og ser ud som tjære.

Det, der kommer ud, er det fostervand, som barnet har drukket, da det lå inde i maven. Det indeholder blandt andet hår og afstødte hudceller. Fostervand, hår og hudceller samler sig i tarmen og bliver udskilt som mekonium, når barnet bliver født. Nogle gange udskiller barnet mekonium forbindelse med fødslen, hvilket er med til at give grønt fostervand.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for alt din støtte og hjælp indtil nu. Igennem dig har jeg lært at have tillid til mine beslutninger og oser ud af tryghedsposen til min dreng og dette med god samvittighed!!!

Ingen tvivl om at du altid skal være min sundhedsplejerske :-)

Kærlig hilsen
P, mor til dreng på 15 måneder.