Brev:
Sover dårligt om natten - snart 10 mdr.
14. november 2019
Alder:
9 mdr.
Sover dårligt om natten - snart 10 mdr.
Hej Helen
Så er den gal igen - vores dreng på snart 10 måneder har den sidste måneds tid sovet frygtelig dårligt om natten! Puha mor er her er træt, og jeg skal begynde på arbejde om blot få dage, hvilket jeg da slet ikke kan overskue på stående fod :(
Han har altid sovet fint om natten og dagen, men nætterne er bare hårde lige nu.
Han har gået i dagpleje i snart en måned og han er super glad for at være der og det hele går rigtig godt
Om natten vågner han alt mellem kl 23.30 og kl 4 hvor han er vågen i en time til halv anden. Jeg går først ind til ham når han er utilfreds, ellers får han lov at ligge og pludrer med sig selv.
Men ofte efter 5-10 min begynder han at blive rigtig ked af det, og bliver nærmest panisk når jeg går ind og lægger ham ned. Sut vil han ikke, flaske vil han ikke.
Når der er gået lidt tid med det opgiver jeg og tager ham op. Bum så sover han, ligger ham ned, så græder han, tager op bum så sover han. Osv. sætter jeg mig ned med ham bliver han sur, lægger jeg mig ind i vores seng er det nogen gange okay andre gange bøvler han rundt og til sidst bliver ked af det.
Men står jeg med ham og dynen rundt om og hvisker se min kjole så falder han til ro.. men mine arme er simpelthen udkørte og min krop er udkørt af at min natte søvn konstant skal afbrydes 1-2 timer hver nat.
Han spiser normalt mad, har ikke hård afføring, får grød inden sengetid, flaske at falde i søvn på, griner, leger og er en glad dreng ellers.
What to do? Kan man gøre noget, kan der være noget i vejen måske ?
Han har aldrig været vandt til at sove i vores seng og har sovet på eget værelse siden han var 3 måneder så det er heller ikke fordi det er noget nyt for ham
Nøj jeg er ved at være træt. Og vi kan ikke skiftes til at tage ham om natten da faren har været ude for en ulykke med sit knæ; så han er afhængig af sin søvn for at kunne klare sit arbejde. Han får smerte stillende til natten
Hilsen
En meget træt og bekymrende mor