Brev:
Putteritual - 3 måneder
30. august 2019
Alder:
3 mdr.
Putteritual - 3 måneder
Hej Helen.
Vores datter er blevet tre mdr og vi er i gang med at sætte et putteritual ind for alvor. Derfor har vi lidt spørgsmål til det.
1) Skal et putteritual gøres til alle putninger, eller handler det primært om aftenen?
2) Vi bemærker at vores barn trives med at ligge stille og kigge på lyskæden ved sengen og kan i princippet falde i søvn selv ved at ligge samt pille ved sin sutteklud. Men er det en god idé at lade hende ligge alene og falde i søvn nu? På sigt drømmer vi om at kunne putte hende og sige godnat og lade hende falde i søvn selv, men hvor gammel skal hun være før vi skal træne det? Og kan du komme med et forslag til hvordan det kunne se ud. Vi ønsker ikke at hun skal opleve sig alene og efterladt i soveværelset. Generelt er hun mild og rolig og beklager sig sjældent. Så vi ved ikke om hun vil give lyd hvis hun ønsker vi er der.
Vi har set du ofte foreslår at give lidt hyggebryst igen som del af putteritual, men hun er flaskebarn, så det kan vi ikke så let.
Tak for svar.
Med venlig hilsen
mor og far