Putteritual - 3 måneder

30. august 2019

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Putteritual - 3 måneder

Hej Helen.

Vores datter er blevet tre mdr og vi er i gang med at sætte et putteritual ind for alvor. Derfor har vi lidt spørgsmål til det.

1) Skal et putteritual gøres til alle putninger, eller handler det primært om aftenen?

2) Vi bemærker at vores barn trives med at ligge stille og kigge på lyskæden ved sengen og kan i princippet falde i søvn selv ved at ligge samt pille ved sin sutteklud. Men er det en god idé at lade hende ligge alene og falde i søvn nu? På sigt drømmer vi om at kunne putte hende og sige ...

Annonce

... godnat og lade hende falde i søvn selv, men hvor gammel skal hun være før vi skal træne det? Og kan du komme med et forslag til hvordan det kunne se ud. Vi ønsker ikke at hun skal opleve sig alene og efterladt i soveværelset. Generelt er hun mild og rolig og beklager sig sjældent. Så vi ved ikke om hun vil give lyd hvis hun ønsker vi er der.

Vi har set du ofte foreslår at give lidt hyggebryst igen som del af putteritual, men hun er flaskebarn, så det kan vi ikke så let.

Tak for svar.

Med venlig hilsen
mor og far

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Babysvømning

Der er mulighed for at gå til babysvømning i de fleste svømmehaller. Der findes også private hjem, med et opvarmet bassin, hvor man har små hold for babyer og deres forældre.

Babysvømning er godt for barnets balance, hvilket har betydning når barnet senere skal lære at sidde, kravle eller gå. Det at være i lunt vand, kender barnet også fra sin tid i livmoderen og når barnet er i vandet stimuleres alle sanser - ikke bare balancen, men også høresansen, lugtesansen (og nogle gange...

Læs mere i Babylex

Præmature allergidisponerede spædbørn

Hos meget små præmature allergidisponerede børn kan der være mere væsentlige ernæringsproblemer end allergiforebyggelse at tage højde for. Derfor må man altid tage individuelle hensyn, hvor det vigtigste er, at barnet kommer i trivsel.

Et præmaturt barn tilbydes samme allergiforebyggende diæt som mature allergidisponerede spædbørn. Modermælk er den bedste ernæring, og hvis dette ikke er muligt tilbydes barnet en special erstatning.

Det vides ikke, hvor længe det er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Først tak tak tak for gode, beroligende og jordnære svar man kan forholde sig til. Og for at skubbe i den rigtige retning ;-)

Pia, Malthes mor