Mad/sove 10 mdr

18. juli 2019

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Mad/sove 10 mdr

Kære Helen

Vores datter er nu næsten 10 mdr og er glad og fyldt med energi. Vi er med på at sovevaner varierer her igennem de første par år men vi vil nu stadig gerne høre om der er noget vi kan gøre for lirke lidt på parametrene for en bedre nattesøvn:)
Sådan har vi indtil nu haft held med at indrette hendes dag så hun fik hvad hun skulle bruge til at sove godt og vel fra 20/21-05 uden amning:

Ammes 04/05 eller sover til 06 og ammes ikke
Spiser morgengrød kl 07
Frugt kl 09
Morgenlur 09.30-10.30
Frokost 11.30
Ammes 13.00
Lur 13.30-15.30
Øllebrød 16.00
Aftensmad 18.00
Godnatgrød 19.30
Ammes 19.45
Sover 20.00 ca

Nu er hun imidlertid begyndt at vågne kl 23.30, kl 03 og igen kl 05 og det er kun mor der kan amme hende i søvn igen. Indtil for nylig har vi haft held med at far går ind og synger eller vugger i søvn igen. Men nu græder hun utrøsteligt til mor ammer hende. Det virker helt ...

Annonce

... ærligt som om hun er skrupsulten og sover ikke igen før hun har fået begge bryster.

Hun spiser (efter vores opfattelse) rigtig godt til alle måltider og er glad for stort set hele madpyramiden :)

Vi prøver for tiden at supplere alle måltider med mme for at kalorieberige maden men hun hader det ganske enkelt og vil ikke drikke det af hverken flaske, kop el tudekop. Vi kommer det også i grød men der skal ikke meget i før hun nægter at spise det. Hun har ikke fået flaske siden hun var helt ny på hospitalet og vil heller ikke tage sut.

Vi læser dine bøger om søvn og mad og også lidt om udviklingsspring osv og har også haft lidt med tænderne selvf, men det er gået okay hurtigt over. Hun kravler ikke endnu og sover helt efter bogen om dagen.

Er der noget vi kan gøre for at få hende tilbage til de lange nætter eller er det en periode der skal stås igennem?

Tusinde tak på forhånd!

Kærlig hilsen
Jakob

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Amning og medicin

Når du spiser og drikker, så går det du indtager via din blodbane over i mælken og vil således blive overført til dit barn. Derfor er det meget vigtigt at du taler med din læge, hvis du har behov for at tage medicin, når du ammer dit barn.

Der kan være mange grunde til at man får medicin, når man ammer. Der kan være behov for smertestillende, der kan være behov for antidepressiv medicin, antibiotika og mange andre ting og der findes næsten altid præparater, som kan tages selvom...

Læs mere i Babylex

Madras til barnevogn

En barnevognsmadras kan være lavet af forskellige materialer, f.eks. skumgummi. Det betyder, at madrassen let suger kondensvand, der naturligt vil samle sig i barnevognen, når barnet sveder eller bare trækker vejret. Derfor er det vigtigt, at madrassen løftes op og stilles på højkant dagligt, og når barnevognen ikke bruges, så madrassen er tør, når barnet skal ligge på den.

Om vinteren kan det være nødvendigt at tage madrassen med ind, så barnet ikke lægges på en iskold madras,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Helen har på alle mulige måder været en super støtte for mig i de første fire måneder med min søn Lucas.

Camilla Martin