Brev:
Mad/sove 10 mdr
18. juli 2019
Alder:
10 mdr.
Mad/sove 10 mdr
Kære Helen
Vores datter er nu næsten 10 mdr og er glad og fyldt med energi. Vi er med på at sovevaner varierer her igennem de første par år men vi vil nu stadig gerne høre om der er noget vi kan gøre for lirke lidt på parametrene for en bedre nattesøvn:)
Sådan har vi indtil nu haft held med at indrette hendes dag så hun fik hvad hun skulle bruge til at sove godt og vel fra 20/21-05 uden amning:
Ammes 04/05 eller sover til 06 og ammes ikke
Spiser morgengrød kl 07
Frugt kl 09
Morgenlur 09.30-10.30
Frokost 11.30
Ammes 13.00
Lur 13.30-15.30
Øllebrød 16.00
Aftensmad 18.00
Godnatgrød 19.30
Ammes 19.45
Sover 20.00 ca
Nu er hun imidlertid begyndt at vågne kl 23.30, kl 03 og igen kl 05 og det er kun mor der kan amme hende i søvn igen. Indtil for nylig har vi haft held med at far går ind og synger eller vugger i søvn igen. Men nu græder hun utrøsteligt til mor ammer hende. Det virker helt ærligt som om hun er skrupsulten og sover ikke igen før hun har fået begge bryster.
Hun spiser (efter vores opfattelse) rigtig godt til alle måltider og er glad for stort set hele madpyramiden :)
Vi prøver for tiden at supplere alle måltider med mme for at kalorieberige maden men hun hader det ganske enkelt og vil ikke drikke det af hverken flaske, kop el tudekop. Vi kommer det også i grød men der skal ikke meget i før hun nægter at spise det. Hun har ikke fået flaske siden hun var helt ny på hospitalet og vil heller ikke tage sut.
Vi læser dine bøger om søvn og mad og også lidt om udviklingsspring osv og har også haft lidt med tænderne selvf, men det er gået okay hurtigt over. Hun kravler ikke endnu og sover helt efter bogen om dagen.
Er der noget vi kan gøre for at få hende tilbage til de lange nætter eller er det en periode der skal stås igennem?
Tusinde tak på forhånd!
Kærlig hilsen
Jakob